Сьогодні у межах роботи щодо реалізації проєкту «Карпатський експрес» керівництво Закарпатськоъ ОДА провело планову зустріч з консулом Румунії в Солотвино Граціаном-Флоріном Пирву.
«Ця зустріч мала практичний характер і передбачала обговорення потенційних варіантів реалізації ініціативи у межах визначеної концепції», – зауважив очільник області Віктор Микита.
Закарпаття попередньо розробило декілька позицій щодо втілення цієї ініціативи:
1. Відкриття залізничного сполучення Ужгород – Івано-Франківськ (безпересадкове).
Маршрут прямування Ужгород – Тересва – міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг на Тисі» – міжнародний залізничний пункт пропуску «Ділове – Валя Вишеулуй» – Барлібаш – Рахів – Івано-Франківськ.
Відкриття такого сполучення переважно орієнтоване на проїзд українського пасажира (за внутрішнім паспортом).
2. Відкриття залізничного сполучення Ужгород – Сігет Мармацій та Івано-Франківськ – Сігет Мармацій (пересадковий).
Маршрути прямування:
- Ужгород – Тересва – міжнародний залізничний пункт пропуску «Тересва – Кимпулунг на Тисі» – Сігет Мармацій.
- Івано-Франківськ – Рахів – Барлібаш – міжнародний пункт пропуску для залізничного сполучення «Ділове – Валя Вишеулуй» – Сігет Мармацій.
«Тобто потяги будуть рухатися назустріч один одному одночасно і перетинатимуться в Сігет Мармацій, де передбачається створення пасажирського хабу. Тобто люди зможуть обирати, куди саме їм рухатися», – зазначив голова облдержадміністрації.
Відкриття цього сполучення орієнтоване на проїзд у міжнародному сполученні (тільки за біометричними закордонними паспортами).
За словами Віктора Микити, кожна позиція передбачає відновлення інфраструктури. Мова про облаштування залізничної платформи, санітарно-побутового приміщення та сталого зв’язку, встановлення навісів для пасажирів та модульних будов для проходження митного й прикордонного контролю, ремонт колійного господарства на ділянках для збільшення експлуатаційної швидкості поїздів тощо.
«У той же час на попередніх зустрічах у 2021 році румунські представники повідомляли, що готові відновити колії на своїй стороні у короткі терміни — до 4 місяців. Також було зазначено, що український рухомий склад може здійснювати рух румунською територією, для чого можуть бути організовані спеціальні навчання.
Наразі обговорюємо питання лише пасажирського перевезення.
Для слідування ж пропонуємо використовувати дизель-поїзди виробництва ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод"», – підкреслив керівник Закарпаття.
Під час зустрічі голова облдержадміністрації наголосив Граціану-Флоріну Пирву, що запропонована конфігурація не є вичерпною.
«Ми очікуємо від наших румунських партнерів зустрічних пропозицій. Принциповим залишається одне – наше бажання реалізувати проєкт.
Жодних сумнівів, що проєкт є важливим з точки зору інтенсифікації українсько-румунського транскордонного співробітництва та зміцнення зв’язків з громадами у прикордонних районах обох країн», – наголосив Віктор Микита.
Також залізничний маршрут через територію Румунії дозволить полегшити доступ туристів з інших держав до відомих українських курортно-рекреаційних локацій, таких як Драгобрат, Буковель та інших.
«Насамкінець звернувся до Консула з проханням опрацювати наші пропозиції з румунськими колегами та вийти на практичне обговорення концептів на розширеній зустрічі з залученням представників ОДА, Консульства Румунії в Солотвино, територіальних громад прикордонних районів, представників АК "Укрзалізниця" та інших, яка відбудеться 15 лютого 2022 року в смт Солотвино.
Дякую нашим румунським партнерам за конструктивну роботу», – додав очільник області.
До обговорення також долучилися потенційні учасники проєкту, зокрема Ужгородська дирекція залізничних перевезень, Закарпатська митниця ДМС, прикордонні загони ДПСУ, Служба автомобільних доріг у Закарпатській області та інші.