Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація

про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли

до Закарпатської обласної державної  адміністрації –

обласної військової адміністрації  протягом першого півріччя 2025 року


Протягом  першого півріччя  2025 року у Закарпатській обласній державній  адміністрації – обласній військовій адміністрації  робота із зверненнями громадян проводилася у порядку, визначеному чинним законодавством.

За звітний період надійшло 2403 звернення. З них письмових – 2399. У порівнянні з першим півріччям 2024 року загальна кількість звернень громадян зменшилася на 1. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами і скаргами звернулося 3006 осіб. За результатами розгляду з 2403 порушених питань, позитивно вирішено – 2222. На  70 питань надано відповідні роз'яснення.

Традиційно  основними є питання соціального захисту. За цією тематикою зареєстровано 1891 звернення, що становить 78,6 відсотка від їх загальної кількості. За результатами проведеного аналізу,  друге місце  за актуальністю  посідають звернення з питань екології та природних ресурсів – 42, або 1,7 відс.,  порівнюючи з  першим півріччям 2024 року  їх кількість збільшилася на  23. Третє місце займають звернення з питань комунального господарства та охорони здоров'я – по 35 або 1,4 відс. Четверте  місце – питання сімейної та гендерної політики – 31 або 1,3 відс., питання діяльності місцевих органів виконавчої влади  – 28 або 1,2 відс.  від загальної кількості. Питання забезпечення законності та охорони правопорядку – 24 або 0,9 відс., праці – 17 або 0,7 відсотка.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян  надійшло: 

за формою надходження: поштою – 1987, через Інтернет – 156, на особистому прийомі – 4, через органи влади – 153, через засоби масової інформації – 0, від інших органів, установ, організацій – 59; 

за ознакою надходження: первинні – 1509, дублетні – 14, неодноразові – 63; масове – 0;  повторних – 27; 

за видами: пропозиції (зауваження) – 2, заяви (клопотання) – 2360, скарги – 41, подяки – 1;

за статтю авторів звернень: чоловіча – 1019, жіноча – 891; 

за типом: телеграми – 0; 

за суб’єктом: індивідуальні – 2363, анонімні – 0.

Від  органів влади вищого рівня протягом першого півріччя 2025 року  надійшло 153 звернення мешканців області, що менше на 19, ніж у першому півріччі  2024 року: до Офісу Президента України –56   (менше на 4); до  Кабінету Міністрів України – 48  (менше  на 7); до Верховної Ради України – 27  (менше на 30).

Найбільша питома вага звернень до органів влади вищого рівня від жителів Мукачівського – 33 (6,7відс.), Ужгородського – 33 (6,5), Хустського – 16     (5,7відс.), Рахівського– 14 (9,2відс.),Тячівського – 14 (7,1відс.) районів та міста Ужгород – 24 (4,3відс.).Найменша з Берегівського  району  –  12 (7,1 відс.).

Кількість повторних звернень, що надійшли протягом першого півріччя 2025 року,  зменшилася  і становить 27, або 1,1 відсотка від їх загальної кількості. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Мукачівського (11 або 0,5відс.), Ужгородського (8 або0,3 відс.) районів.

Протягом першого півріччя 2025 року надійшло  38 колективних звернень, що складає 1,5 відсотка від загальної кількості. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 22.  Загальна кількість осіб, що підписали колективні звернення, становить – 3006.

Продовжується робота в системі електронного документообігу, яка стосується передусім електронних звернень. Враховуючи зміни, внесені до Закону України „Про звернення громадян” щодо реєстрації електронних звернень, у першому півріччі 2025 року їх зареєстровано 156, що на 38 менше відповідного періоду минулого року.

Для забезпечення виплат грошових допомог малозабезпеченим громадянам області та військовослужбовцям і членам їх родин затверджено Регіональну програму „Турбота” та  Регіональну програму „Захист” щодо  соціальної підтримки та реабілітації ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей на 2025-2027 роки. Протягом першого півріччя 2025 року малозабезпеченим жителям області (572 особи) надано грошову допомогу в сумі 1 920 000,00 грн. Для соціальної підтримки ветеранів війни, військовослужбовців, членів їх родин (1673 особи) з обласного бюджету використано  25 514 000,00 грн., що на 1 361 000,00 грн. менше відповідного періоду минулого року.

На виконання завдань, визначених Указом Президента України від 07.02.2008  № 109/2008, які продовжують перебувати на контролі, інформуємо про наступне.

Стаття 1, абзаци 1-9:

          з метою поліпшення реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни;

забезпечується контроль за термінами розгляду звернень та повнотою наданих відповідей; порушення термінів розгляду звернень та надання необґрунтованих, неповних відповідей не допускається;

забезпечується належне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються мешканці області, надаються консультації у телефонному режимі, а у разі незадоволення вирішенням скарг роз'яснюється порядок оскарження прийнятого рішення;

періодично проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян, вживаються відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців області;

звернення жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації – начальником обласної військової адміністрації, перебувають на його особистому контролі та вживаються відповідні заходи для їх позитивного вирішення (протягом звітного періоду надійшло 167 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни, що складає 6,9 відсотка від загальної кількості; цій категорії населення на їх звернення надано грошову допомогу у сумі 20 170 000,00 грн.; звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” до обласної державної адміністрації не надходили.

Стаття 1, абзац 10:

відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації „Про графіки особистого прийому громадян в облдержадміністрації – обласній військовій адміністрації та роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” на період дії воєнного стану” від 06.05.2025 № 300  функціонує пряма телефонна лінія, під час роботи якої  у першому півріччі 2025 року звернулися 44 особи, що на 18 осіб менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. На особистий прийом звернулося 4 особи; щоденно за телефоном довіри громадянам надавалися консультації з вирішення різних питань; у випадку незадоволення вирішенням порушеного питання, заявнику роз'яснювався порядок оскарження прийнятого рішення; на інші звернення, що надійшли від громадян під час проведення телефонних ліній, у разі потреби готувалися відповідні вказівки щодо їх розгляду, за результатами виконання яких заявникам надавались письмові відповіді; 

відповідно до Закону України „Про безоплатну правову допомогу” семи громадянам надано роз'яснення щодо можливості отримати її в районних бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги;

на офіційному вебсайті Закарпатської обласної державної адміністрації розміщено контактні телефони „гарячих ліній”, у тому числі і для людей з порушенням зору: з соціальних питань для внутрішньо переміщених осіб; для військовослужбовців та членів сімей загиблих захисників і захисниць України; інформація як звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; контакти логістичного центру при Закарпатській ОВА з транспортування гумвантажів; чат-бот для координації процесу перенесення евакуйованих підприємств; державна „гаряча” лінія для охочих надати гуманітарну допомогу тощо;

на офіційних веб-порталах місцевих органів виконавчої влади Закарпатської області розміщені контактні телефони „гарячих ліній”, які працюють на базі структурних підрозділів обласної  військової адміністрації, районних військових адміністрацій, місцевих соціальних служб. У виконкомах місцевих рад області також працюють „гарячі лінії” у профільних структурних підрозділах, де надається адресна допомога внутрішньо переміщеним особам (далі – ВПО) та ветеранам війни і їхнім родинам, зокрема щодо працевлаштування, житла, навчання, довідкова інформація щодо державних програм „єВідновлення”, „єДопомога”, „єРобота” тощо;

        відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів  виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласною та районними військовими адміністраціями надавалася відповідна допомога у вирішенні питань, які надходили на урядову „гарячу лінію” від мешканців області (державною установою „Урядовий контактний центр” надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 3321   звернення, що на 1362 менше, ніж за такий період 2024 року; в основному громадяни зверталися з причин невиплати соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам, змін у порядку надання субсидій у зимовий період  та ін.).

    Стаття 2:

    відповідно до затвердженого графіка особисті доповіді голів райдержадміністрацій – начальників районних військових адміністрацій  перед головою облдержадміністрації – начальником обласної військової адміністрації про стан роботи зі зверненнями громадян відбудуться у другому півріччі 2025 року;

    Стаття 3:

розпорядженням голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації  від  07.05.2025  № 302 „Про склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян” поновлено її склад у зв'язку із кадровими змінами та відповідно до затвердженого графіку протягом першого півріччя 2025 року проведено два  засідання зазначеної комісії;

Стаття 5, абзац 2:

у першому півріччі 2025 року здійснено перевірки стану роботи із зверненнями громадян у Берегівській, Мукачівській, Рахівській військових адміністраціях; у другому півріччі заплановано провести аналогічні перевірки у Тячівській, Ужгородській, Хустській районних військових адміністраціях.

Стаття 5, абзац 3:

з метою широкого інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади, роз’яснення основних аспектів державної політики за участі представників мас-медіа регулярно проводяться брифінги, прес-конференції, під час яких керівництво обласної військової адміністрації, керівники її структурних підрозділів, обласних управлінь, установ та організацій звітують про свою роботу; забезпечено оперативне інформування населення про безпекову ситуацію в області та підтримку військовослужбовців, співпрацю з міжнародними інституціями щодо забезпечення життєдіяльності громад в умовах війни, соціальну підтримку вразливих категорій населення, ВПО, ветеранів війни та їхніх родин; протягом першого півріччя проведено понад 30 брифінгів, взято участь у 20 теле- та радіоефірах, поширено понад 500 інформаційних матеріалів у медіа; на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації (carpathia.gov.ua) та на сторінках у соціальних мережах Facebook, Telegram висвітлюється інформація про вищезазначені заходи; 

друковані, аудіовізуальні та онлайн медіа активно долучаються до висвітлення питань співпраці з міжнародними партнерами, безпекової ситуації, ветеранської політики, соціальної підтримки ВПО тощо; 

актуальні теми, які порушує у своїх зверненнях громадськість області, висвітлюються у газетах „Новини Закарпаття”, „РІО”, „Карпатський об’єктив”, на телеканалах Закарпатської регіональної дирекції філії акціонерного товариства "Національна суспільна телерадіокомпанія України" "UA: Закарпаття", „Даніо” 21 канал”, „Мукачево „М-студіо”, „Перший кабельний”; 

інформаційні повідомлення щодо діяльності органів виконавчої влади розміщуються  також на вебсайтах  transkarpatia.net, zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua,  uzhgorod.in, goloskarpat.info, zak-kor.net, zaholovok.com.ua, ko.net.ua, trubyna.org.ua, prozahid.com, prozak.info, mukachevo.net тощо;

на офіційних вебсайтах облдержадміністрації та її структурних підрозділів створені сторінки, на яких щокварталу розміщуються узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

Зазначена інформаційно-роз’яснювальна робота сприяє поліпшенню поінформованості жителів Закарпаття про напрями роботи облдержадміністрації та їх вплив на розв’язання соціально-економічних проблем області в умовах воєнного стану. 

Питання про стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано, узагальнено та оприлюднено на офіційному веб-порталі за підсумками  роботи  за 2024 рік, першого кварталу, першого півріччя  2025 року.

Стаття 5, абзац 4:

проведено  шість днів контролю, у рамках яких перевірено стан виконання доручень та вказівок, наданих за результатами розгляду звернень громадян до органів влади вищого рівня; підготовлено відповідні інформації;

здійснювався  постійний контроль за станом роботи зі зверненнями громадян та за дотриманням термінів їх розгляду: на контролі перебувало 1985 звернень, що становить 82,6 відсотка від загальної кількості; 

вирішувалися  питання, порушені у зверненнях учасників бойових дій (297), інвалідів І групи (61), інвалідів ІІ групи (94), інвалідів ІІІ групи (79),учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (9), багатодітних сімей (20), пенсіонерів (285) та інших громадян, які потребують соціального захисту.

Стаття 6, абзац 2:

відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації  від  06.05.2025  № 300  „Про графіки особистого прийому громадян в облдержадміністрації – обласній військовій адміністрації та роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” на період дії воєнного стану”  протягом першого півріччя 2025 року здійснювалися прямі телефонні лінії, на які звернулися 44 особи, 4 особи побували на особистому прийомі керівництва облдержадміністрації;

Стаття 6, абзац 3:

забезпечено підготовку звітних матеріалів до Офісу Президента України (двічі на рік) щодо стану роботи зі зверненнями громадян та про вжиті заходи, спрямовані на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення.

Робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян  продовжується та перебуває на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації.


Інформація

про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли

до Закарпатської облвійськадміністрації протягом І кварталу 2025 року

       Протягом І кварталу 2025 року на адресу керівництва обласної військової адміністрації надійшло 1224 звернення, що на 190 менше відповідного періоду минулого  року. Із них: усних – 2, ( телефонних  – 25  ( І квартал 2024 р. – 10), письмових – 1197  (І квартал 2024 р. – 1292). Зареєстровано  95  електронних звернень  (І квартал 2024 р. -  110).

        Кількість звернень, що надійшла від органів влади вищого рівня протягом І кварталу 2025 року  збільшилася на 26 і становить 128 звернень. До Офісу Президента України надходження звернень збільшилося на 2 та становить 36, до  Кабінету Міністрів України зменшилося на 3 і становить 41, до Верховної Ради України  зменшилося на 4  і становить  24 звернення.

 Найбільша питома вага звернень до органів влади вищого рівня від жителів Ужгородського  району  –  28 (9,7 відс.), Мукачівського – 27 (11,1  відс.), Хустського – 18  (12,0 відс.),  Рахівського – 13 (24,5) районів та міста Ужгород – 18 (6,7 відс.). Найменша з Берегівського – 9 (5,5 відс.).

       За цей період  надійшло 24 колективних звернень,  що на 13  менше проти відповідного періоду 2024 року.  Під  частиною листів було по декілька  підписів, тому загальна кількість громадян, які звернулися колективно, становить 178 осіб.  

       З розрахунку на 10 тисяч населення найчастіше звернення надходили з Ужгородського (20,7), Мукачівського (9,7), Берегівського (7,9) районів та                     м.Ужгород (23,04), найменше з Тячівського (3,09) району. Середньообласний показник за І квартал 2025 року становить 9,8 звернень на 10 тис. населення.

       Кількість повторних  складає 8 звернень, що  становить 0,6 відсотка від їх загальної кількості.  

       Від найменш соціально захищених верств населення – інвалідів різних нозологій, ветеранів війни і праці, членів багатодітних родин та одиноких матерів та ін. соціальних категорій   надійшло 384  звернення. Ці категорії  громадян особливо турбують проблеми матеріальної підтримки, оплата житлово-комунальних послуг та медичного забезпечення.

       У зверненнях громадян порушено 1224 питання різноманітного характеру. Як  завжди найбільше заяв  надійшло з питань соціального захисту, які посіли  перше місце – 953, або 77,8  відсотка.

       Також громадянами  порушувалися  питання: забезпечення житлом – 13, або  1,1 відс., комунального та дорожнього господарства – 23, або 1,8 відс., аграрна політика  і земельні відносини – 4, або 0,3 відс., забезпечення законності  та охорони правопорядку, запобігання корупції – 15, або 1,2 відс.,   праці і заробітної плати – 3, або 0,2 відс. тощо.

        Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян  надійшло:

        за формою надходження: поштою – 1129 звернень; через Інтернет – 95, на особистому прийомі – 2; через органи влади – 128; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій – 31;

         за ознакою надходження: первинні – 1183; дублетні –19; неодноразові – 20, повторних звернень – 8;

         за видами: пропозиції (зауваження) – 2; заяви (клопотання) – 1196; скарги – 28; подяки –0;

         за статтю авторів звернень: чоловіча – 665, жіноча – 459;

         за типом: телеграми – 0;

         за суб’єктом: індивідуальні –1200, колективні – 24 , анонімні – 0.

       Для забезпечення виплат одноразових грошових допомог щороку затверджується обласна програма „Турбота”. Протягом І кварталу 2025 року 88 малозабезпеченим  мешканцям  області з обласного бюджету надано грошову допомогу в сумі 294 000,00 грн., що на 95 500,00 грн. менше відповідного періоду 2024 року.  Всього на виконання програми „Турбота”  використано 1 318 307,50  грн.

        Крім того, учасникам бойових дій (пораненим, інвалідам), сім'ям загиблих, зниклих безвісти та полонених військовослужбовців (1243 осіб) надано грошову допомогу у сумі 13 658 000,00 грн.        

        За звітний період продовжувалася робота щодо виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади":   

       проаналізовано та узагальнено за підсумками  роботи за 2024 рік та  І квартал 2025 року питання про стан роботи зі зверненнями громадян. Інформації та статистичні звіти за 2024 рік надсилалися Офісу Президента України;

       функціонувала пряма телефонна лінія „Запитай у влади”, під час роботи якої  звернулося 25 осіб; щоденно за телефоном довіри громадянам надавалися консультації  з  вирішення  різних  питань,  а  також  щодо  можливості    отримати правову допомогу в районних бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги відповідно до Закону України „Про безоплатну правову допомогу”;

       відповідно до затверджених головою обласної державної адміністрації – начальником військової адміністрації графіків :

       проведено три дні контролю (підготовлено інформації);

       відповідно  до Методики оцінювання роботи зі зверненнями громадян вивчено роботу та надано методичну допомогу Мукачівській районній військовій адміністрації (підготовлено інформацію);

       здійснювався  постійний контроль за станом роботи зі зверненнями громадян та за дотриманням термінів їх розгляду: на контролі перебувало 653 звернення, що становить 53,3 відсотка від загальної кількості;

       забезпечено першочерговий розгляд звернень 90 осіб з інвалідністю внаслідок війни, у зверненнях яких переважали питання надання грошової допомоги.   Про результати розгляду  звернень заявників поінформовано. Багатодітні жінки, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” до обласної державної адміністрації не зверталися.

Інформаційні повідомлення щодо звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування  розміщуються   також   на    веб-сайтах transkarpatia.net, zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua,  uzhgorod.in, ua-reporter.com, goloskarpat.info, karpatnews.in.ua, zak-kor.net, zaholovok.com.ua, ko.net.ua тощо.

Робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян  продовжується.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux