Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації протягом першого півріччя 2024 року


Протягом першого півріччя 2024 року у Закарпатській обласній державній адміністрації – обласній військовій адміністрації робота із зверненнями громадян проводилася у порядку, визначеному чинним законодавством.

За звітний період надійшло 2404 звернення. З них письмових – 2339. У порівнянні з першим півріччям 2023 року загальна кількість звернень громадян зменшилася на 114. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами і скаргами звернулося 6156 осіб. За результатами розгляду з 2404 порушених питань, позитивно вирішено – 1739. На 168 питань надано відповідні роз'яснення, на 9 – відмовлено у зв'язку з тим, що не можуть бути вирішені в порядку, передбаченому чинним законодавством.

Традиційно основними питаннями є питання соціального захисту. За цією тематикою зареєстровано1984 звернення, що становить 82,5 відсотка від їх загальної кількості. За результатами проведеного аналізу, друге місце за актуальністю посідають звернення з питань комунального господарства – 47, або 1,9відс., порівнюючи з першим півріччям 2023 року їх кількість збільшилася на 22. Третє місце займають звернення з питань житлової політики – 41 або 1,7відс.,що на 24 питання менше, ніж за перше півріччя 2023 року. Четверте місце займають питання обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 37 або 1,5 відсотка від загальної кількості. З питань забезпечення законності та охорони правопорядку – 30 або 1,2відс., сімейної та гендерної політики – 26 або 1,1 відс., екології та природних ресурсів – 19 або 0,7 відс.,праці – 12 або 0,5відс.,охорони здоров’я – 9 або 0,4 відсотка.

Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян надійшло:

за формою надходження: поштою – 2145, через Інтернет – 194, на особистому прийомі – 3, через органи влади – 172, через засоби масової інформації – 0, від інших органів, установ, організацій – 32;

за ознакою надходження: первинні – 2283, дублетні – 17, неодноразові – 60; повторних звернень – 35;

за видами: пропозиції (зауваження) – 7, заяви (клопотання) – 2221, скарги – 93, подяки – 1;

за статтю авторів звернень: чоловіча – 1322, жіноча – 1058;

за типом: телеграми – 0;

за суб’єктом: індивідуальні – 2344, анонімні – 2.

Від органів влади вищого рівня протягом першого півріччя 2024 року надійшло172 звернення мешканців області, що більше на49, ніж у першому півріччі 2023 року: до Офісу Президента України – 60 (більше на 3); до Кабінету Міністрів України - 55 (більше на 12); до Верховної Ради України – 57 (більше на 34).

Найбільша питома вага звернень до органів влади вищого рівня від жителів Рахівського– 38 (22,2відс.),Мукачівського – 41(9,4 відс.),Хустського – 22 (7,7відс.), Тячівського – 22 (9,6відс.) районів та міста Ужгород – 42 (8,1відс.).Найменша з Ужгородського району – 11 (2,5відс.).

Кількість повторних звернень, що надійшли протягом першого півріччя 2024 року, зросла і становить 35, або 1,4 відсотка від їх загальної кількості. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Ужгородського (18 або0,7відс.), Рахівського (9 або0,3 відс.) районів.

Протягом першого півріччя 2024 року надійшло 60 колективних звернень, що складає 2,5 відсотка від загальної кількості. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 10. Загальна кількість осіб, що підписали колективні звернення, становить – 6156.

Продовжується робота в системі електронного документообігу, яка стосується передусім електронних звернень громадян. Враховуючи зміни, внесені до Закону України „Про звернення громадян” щодо реєстрації електронних звернень, у першому півріччі 2024 року їх зареєстровано 194, що на 18 менше відповідного періоду минулого року.

Для забезпечення виплат грошових допомог малозабезпеченим громадянам області та військовослужбовцям і членам їх родин затверджено Регіональну програму „Турбота” та Регіональну програму соціальної підтримки та реабілітації ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей на 2023-2024 роки. Протягом першого півріччя 2024 року малозабезпеченим жителям області(360 осіб) та для соціальної підтримки ветеранів війни, військовослужбовців, членів їх родин (2626 осіб) з обласного бюджету використано 26 875 000,00 грн., що на 11 827 000,00 грн. більше відповідного періоду минулого року.


На виконання завдань, визначених Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008, які продовжують перебувати на контролі, інформуємо про наступне.

Стаття 1, абзаци 1-9:

з метою поліпшення реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни;

забезпечується контроль за термінами розгляду звернень та повнотою наданих відповідей; порушення термінів розгляду звернень та надання необгрунтованих, неповних відповідей не допускається;

забезпечується належне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються мешканці області, надаються консультації у телефонному режимі, а у разі незадоволення вирішенням скарг роз'яснюється порядок оскарження прийнятого рішення;

періодично проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян, вживаються відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців області;

звернення жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються особисто головою обласної державної адміністрації – начальником обласної військової адміністрації, перебувають на його особистому контролі та вживаються заходи для їх позитивного вирішення (протягом звітного періоду надійшло 680 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни, що складає 28,2 відсотка від загальної кількості; цій категорії населення на їх звернення надано грошову допомогу у сумі 5 106 000,00 грн.; одній матері-героїні, на її звернення, надано грошову допомогу у сумі 3 000,00 грн.);

з метою з'ясування причин надходження повторних звернень, на запит Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 13.05.2024 № 5515.2/24/45.4, підготовлено інформаційну довідку щодо окремих осіб, які зловживають правом на звернення та впливають на зростання їх кількості (протягом першого півріччя 2024 року зафіксовано 35 повторних звернень від осіб, які звертаються протягом десятків років).

Стаття 1, абзац 10:

відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації „Про тимчасовий графік особистого прийому громадян у режимі роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” на період дії воєнного стану” від 03.01.2023 № 14 функціонує пряма телефонна лінія, під час роботи якої у першому півріччі 2024 року звернулися 62 особи, що на 27 осіб більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року; щоденно за телефоном довіри громадянам надавалися консультації з вирішення різних питань; у випадку незадоволення вирішенням порушеного питання, заявнику роз'яснювався порядок оскарження прийнятого рішення; на інші звернення, що надійшли від громадян під час проведення телефонних ліній, у разі потреби готувалися відповідні вказівки щодо їх розгляду, за результатами виконання яких заявникам надавались письмові відповіді;

відповідно до Закону України „Про безоплатну правову допомогу” шести громадянам надано роз'яснення щодо можливості отримати її в районних бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги;

на офіційному вебсайті Закарпатської обласної державної адміністрації розміщено контактні телефони "гарячих ліній", у тому числі і для людей з порушенням зору: з соціальних питань для внутрішньо переміщених осіб; для військовослужбовців та членів сімей загиблих захисників і захисниць України; інформація як звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; контакти логістичного центру при Закарпатській ОВА з транспортування гумвантажів; чат-бот для координації процесу перенесення евакуйованих підприємств; державна "гаряча" лінія для охочих надати гуманітарну допомогу тощо;

на офіційних веб-порталах місцевих органів виконавчої влади Закарпатської області розміщені контактні телефони "гарячих ліній", які працюють на базі структурних підрозділів обласної військової адміністрації, районних військових адміністрацій, місцевих соціальних служб. У виконкомах місцевих рад області також працюють "гарячі лінії" у профільних структурних підрозділах, де надається адресна допомога внутрішньо переміщеним особам (далі – ВПО) та ветеранам війни і їхнім родинам, зокрема щодо працевлаштування, житла, навчання, довідкова інформація щодо державних програм "єВідновлення", "єДопомога", "єРобота" тощо;

відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласною та районними військовими адміністраціями надавалася відповідна допомога у вирішенні питань, які надходили на урядову „гарячу лінію” від мешканців області (державною установою „Урядовий контактний центр” надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 4683 звернення, що на 1589 менше, ніж за такий період 2023 року; в основному громадяни зверталися з причин невиплати коштів внутрішньо переміщеним особам, порушення графіків прогнозованих годин включення/відключення електроенергії, про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, змін у порядку надання субсидій).

Стаття 2:

відповідно до затвердженого графіка особисті доповіді начальників районних військових адміністрацій перед начальником обласної військової адміністрації про стан роботи зі зверненнями громадян відбудуться у другому півріччі 2024 року;

Стаття 3:

розпорядженням голови облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації від 21.12.2023 № 1201 „Про склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян” поновлено її склад у зв'язку із кадровими змінами та відповідно до затвердженого графіку протягом першого півріччя 2024 року проведено шість засідань зазначеної комісії;

Стаття 5, абзац 2:

у першому півріччі 2024 року у рамках комплексної перевірки роботи апарату Ужгородської військової адміністрації здійснено і перевірку стану роботи із зверненнями громадян; у другому півріччі заплановано провести аналогічні перевірки у Берегівській та Мукачівській районних військових адміністраціях.

Стаття 5, абзац 3:

з метою широкого інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади, роз’яснення основних аспектів державної політики за участі представників мас-медіа регулярно проводяться брифінги, прес-конференції, під час яких керівництво обласної військової адміністрації, керівники її структурних підрозділів, обласних управлінь, установ та організацій звітують про свою роботу; забезпечено оперативне інформування населення про безпекову ситуацію в області та підтримку військовослужбовців, співпрацю з міжнародними інституціями щодо забезпечення життєдіяльності громад в умовах війни, соціальну підтримку вразливих категорій населення, ВПО, ветеранів війни та їхніх родин; протягом першого півріччя проведено понад 30 брифінгів, взято участь у 20 теле- та радіоефірах, поширено понад 800 інформаційних матеріалів та 50 сюжетів у медіа; на офіційному вебсайті обласної військової адміністрації (carpathia.gov.ua) та на сторінках у соціальних мережах Facebook, Telegram висвітлюється інформація про вищезазначені заходи;

друковані, аудіовізуальні та онлайн медіа активно долучаються до висвітлення питань співпраці з міжнародними партнерами, безпекової ситуації, ветеранської політики, соціальної підтримки ВПО тощо;

актуальні теми, які порушує у своїх зверненнях громадськість області, висвітлюються у газетах „Новини Закарпаття”, „РІО”, „Карпатський об’єктив”, на телеканалах Закарпатської регіональної дирекції філії акціонерного товариства "Національна суспільна телерадіокомпанія України" "UA: Закарпаття", „Даніо” 21 канал”, „Мукачево „М-студіо”, РТК „Хуст”, „Перший кабельний”;

інформаційні повідомлення щодо діяльності органів виконавчої влади розміщуються також на вебсайтах transkarpatia.net, zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua, uzhgorod.in, goloskarpat.info, zak-kor.net, zaholovok.com.ua, ko.net.ua, trubyna.org.ua, prozahid.com, prozak.info, mukachevo.net тощо;

на офіційних вебсайтах облдержадміністрації та її структурних підрозділів створені сторінки, на яких щокварталу розміщуються узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

Зазначена інформаційно-роз’яснювальна робота сприяє поліпшенню поінформованості жителів Закарпаття про напрями роботи облдержадміністрації та їх вплив на розв’язання соціально-економічних проблем області в умовах воєнного стану.

Питання про стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано, узагальнено та оприлюднено на офіційному веб-порталі за підсумками роботи за 2023 рік, І кварталу, першого півріччя 2024 року.

Стаття 5, абзац 4:

проведено шість днів контролю, у рамках яких перевірено стан виконання доручень та вказівок, наданих за результатами розгляду звернень громадян до органів влади вищого рівня; підготовлено відповідні інформації;

здійснювався постійний контроль за станом роботи зі зверненнями громадян та за дотриманням термінів їх розгляду: на контролі перебувало 2085 звернень, що становить 86,7 відсотка від загальної кількості;

вирішувалися питання, порушені у зверненнях учасників бойових дій (357), інвалідів І групи (134), інвалідів ІІ групи (244), інвалідів ІІІ групи (179),учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (13), багатодітних сімей (7), пенсіонерів (131) та інших громадян, які потребують соціального захисту.

Стаття 6, абзац 2:

у зв’язку з обмеженим доступом до приміщень адмінбудівлі обласної військової адміністрації на період дії воєнного стану, відповідно до розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 03.01.2023 № 14 „Про тимчасовий графік особистого прийому громадян у режимі роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” на період дії воєнного стану” особисті прийоми керівництвом обласної адміністрації продовжують здійснюватися в режимі „онлайн” (протягом першого півріччя 2024 року прийнято 62 особи).

Стаття 6, абзац 3:

забезпечено підготовку звітних матеріалів до Офісу Президента України (двічі на рік) щодо стану роботи зі зверненнями громадян та про вжиті заходи, спрямовані на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення.


Робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян продовжується та перебуває на постійному контролі керівництва обласної військової адміністрації.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux