Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської облдержадміністрації  у 2020 році

Протягом  2020 року у Закарпатській обласній державній адміністрації  робота із зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному чинним законодавством, а з часу  введення карантинних обмежень в області – відповідно до прийнятих рішень уряду України та обласної протиепідемічної комісії Закарпатської облдержадміністрації щодо недопущення поширення випадків COVSD-19.
Протягом 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 4846 звернень громадян, у яких порушено 4949 питань. З них письмових 4101 звернення. На особистий прийом звернулися 745 осіб, а з урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами і скаргами – 17918 осіб. У порівнянні з 2019 роком загальна кількість звернень громадян до облдержадміністрації зменшилася всього на 40 звернень.
Відповідно до змін, внесених до Закону України „Про звернення громадян”, щодо реєстрації електронних звернень протягом звітного періоду зареєстровано 378 звернень, що на 235 більше відповідного періоду 2019 року.
За результатами розгляду з 4949 питань, вирішено позитивно 2643. На 1394 питання надано відповідні роз’яснення, на 51 - відмовлено у зв’язку з тим, що питання не можуть бути вирішені в порядку, передбаченому чинним законодавством.
За 2020 рік до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області надійшло 123969 звернень громадян, що на 31996 менше 2019 року. Листів отримано 63292 – на 9293 менше, на особистому прийомі прийнято 60677 осіб – на 22703 особи менше 2019 року. Протягом 2020 року розглянуто 125449 питань, що на 32367 питань менше, ніж у 2019 році. За результатами розгляду більшість з них вирішено позитивно і становить 92812, що на 29469 питань менше, ніж за 2019 рік. На 20581 питання надано відповідні роз’яснення, на 2085 питань - відмовлено у задоволенні.
Кількість звернень, що надійшла від органів влади вищого рівня протягом 2020 року зменшилася на 304 і становить 342 звернення. Зокрема, до Офісу Президента України надходження звернень зменшилося на 81 і становить 254 звернення, до Кабінету Міністрів України зменшилося на 120 і становить 56, до Верховної Ради України – зменшилося на 19 та становить 32 звернення.
Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади від жителів Виноградівського – 58 (15,1 відс.), Рахівського – 55 (15,8 відс.), Тячівського – 42 (7,8 відс.), Міжгірського – 28 (22,7 відс.), Свалявського – 26 (23,4 відс.) районів, міст: Ужгород – 70 (5,9 відс.), Мукачево – 32 (7,1 відс.). Найменше: з Перечинського  –  3 (3,0 відс.) району.

Кількість повторних звернень, що надійшли до облдержадміністрації у 2020 році,  збільшилася на 33 і становить 155, або 3,1 відсотків від їх загальної кількості. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Іршавського району (43 звернення, або 0,8 відс.), Виноградівського (7 звернень, або 0,1 відс.), Тячівського (23 звернення, або 0,5 відс.), Свалявського району (7, або 0,1 відс.), м. Ужгород (25, або 0,5 відс.).
Так, гр. П. М.М., мешканець Іршавського району, протягом 2020 року, в період звільнення когось із голів райдержадміністрацій та наявності вакантних посад, написав 17 звернень з проханням щодо погодження його кандидатури на посаду голови райдержадміністрації.
Гр. Г. Є.І., мешканка Іршавського району, звернулася 16 разів з питанням щодо виділення земельної ділянки, яка належить на праві приватної власності гр.П.Є.М. для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, у її власність для будівництва і обслуговування житлового будинку. На самовільно захопленій земельній ділянці заявниця ще у 2011 році самочинно побудувала житловий будинок. У 2014 році справа розглядалася Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ. Питання на сьогодні не вирішено. На роз'яснення компетентних інстанцій гр.Г.Є.І. не реагує, а продовжує писати нові скарги.
До органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області кількість повторних звернень зменшилася і становить 1249, або 1,0 відсотка.
Протягом 2020 року до облдержадміністрації надійшло 183 колективні звернення, що складає 3,5 відсотка від загальної кількості звернень. У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість таких звернень збільшилася на 9. Під значною частиною листів були десятки підписів, тому загальна кількість громадян у колективних зверненнях становить 17918 осіб.
До органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області надійшло 2091 колективне звернення громадян, що на 192 більше 2019 року.
Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації від жителів області свідчить, що найбільша їх кількість з розрахунку на 10 тисяч населення надійшла з Ужгородського (62,2), Рахівського (38,5), Іршавського (36,0), Виноградівського (33,0), Перечинського (32,0), Тячівського (31,2) районів, міст Ужгород (101,0), м.Мукачево (54,0). Найменше з Хустського району (12,6), м.Хуст (12,0). Для Тячівського району, як для одного з найбільших, цей показник становить 31,2. Середньообласний показник за 2020 рік становить 38,3 звернення на 10 тис. населення.
Протягом 2020 року у своїх зверненнях громадяни порушили 4949 питань різної тематики. Традиційно основним питанням є питання соціального захисту. За цією тематикою зареєстровано 3352 звернення, що становить 67,7 відсотків від загальної кількості питань.
Як показує аналіз, друге місце за актуальністю питань посідають звернення з питань комунального та дорожнього господарства – 285, або 5,7 відс., порівнюючи з аналогічним періодом 2019 року їх кількість зменшилась на 31.
Третє місце займають звернення з питань забезпечення законності та охорони правопорядку – 179, або 3,6 відсотка загальної кількості.
З житлових питань надійшло 89 звернень, або 1,7 відс., аграрної політики і земельних відносин – 139, або 2,8 відс., освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 98, або 1,9 відс., охорони здоров’я – 174, або 3,5 відс., праці – 68, або 0,1 відс.
Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян надійшло: за формою надходження: поштою – 4101 звернень; через Інтернет – 378, на особистому прийомі – 745; через органи влади – 562; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій – 102; за ознакою надходження: первинні – 4324; дублетні – 10; неодноразові – 357. Повторних звернень надійшло 155; за видами: пропозиції (зауваження) – 54; заяви (клопотання) – 4210; скарги – 544; подяки – 18; за статтю авторів звернень: чоловіча – 2562, жіноча – 2224; за типом: телеграми – 0; за суб’єктом: індивідуальні – 4818, анонімні – 28.
Відповідно до Переліку завдань, визначених Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 щодо яких прийнято рішення продовжити контроль виконання інформуємо, що протягом 2020 року:
заслухано особисті доповіді всіх 13 голів райдержадміністрацій про стан роботи зі зверненнями громадян;
проведено два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації;
здійснено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян у 3 райдержадміністраціях та у всіх структурних підрозділах облдержадміністрації відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення цієї роботи;
питання про стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано і узагальнено за підсумками роботи за І квартал, за перше півріччя 2020 року, дев’яти місяців, за 2020 рік та оприлюднено на офіційному веб-порталі облдержадміністрації. Інформації та статистичні звіти було надіслано Офісу Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України;
проведено 12 Днів контролю за зверненнями громадян, в рамках яких здійснювались перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян ОПУ, СКМУ, ВРУ та іншими центральними органами влади;
головою облдержадміністрації та його заступниками проводилися прийоми громадян до введення карантину. За цей період керівництвом облдержадміністрації проведено 17 особистих прийомів громадян. Всього прийнято 237 осіб;
за звітний період функціонувала пряма телефонна лінія „Запитай у влади”. У зв'язку з карантином змінено графік її роботи. На сьогодні лінія працює кожного вівторка з 16 до 17 год. Під час її роботи звернулося 505 осіб. Крім того, за телефоном довіри постійно надаються консультації громадянам з різних питань;
забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та особам з інвалідністю внаслідок війни. За звітний період до облдержадміністрації звернулися 11 багатодітних жінок, які мають статус „Мати-героїня” та 5 осіб з інвалідністю внаслідок війни. З питань, які ставилися ними у зверненнях, переважає питання надання грошової допомоги. Про результати розгляду цих звернень заявників поінформовано письмово у встановлені законодавством строки;
керівництвом облдержадміністрації приділено увагу вирішенню проблем, з якими зверталися також громадяни: учасники війни – 11 осіб; ветерани праці – 127; інваліди І групи – 224; інваліди ІІ групи – 522; інваліди ІІІ групи – 393; учасники ліквідації аварії на ЧАЕС – 36; багатодітні сім’ї –115; пенсіонери – 1335; одинокі матері – 52 та інші громадяни, які потребують соціального захисту;
здійснюється постійний контроль як за станом роботи зі зверненнями громадян так і за самими зверненнями громадян. Так, на контролі обласної державної адміністрації протягом 2020 року перебувало 4225 звернень громадян, що становить 87,2 відсотка загальної кількості. Підготовлено та надіслано 80 інформацій на звернення, які було взято на контроль органами влади вищого рівня.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласна державна адміністрація надає допомогу у вирішенні питань, які надходять на урядову „гарячу лінію” від мешканців Закарпатської області. Протягом 2020 року державною установою „Урядовий контактний центр” було надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 9476 звернень громадян, що на 275 звернень більше, ніж за відповідний період 2019 року. В основному громадяни порушували питання про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та про зміни у порядку надання субсидій.
На засіданнях колегії обласної державної адміністрації у січні та липні 2020 року розглядалися питання про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надходили до облдержадміністрації за 2019 рік та за перше півріччя 2020 року. Відповідні питання щокварталу розглядаються на нараді при керівникові апарату облдержадміністрації.
Понад 80 відсотків від загальної кількості питань це питання про надання одноразової грошової допомоги. Для забезпечення цих виплат щороку рішенням обласної ради затверджується обласна програма „Турбота”. За 2020 рік 1098 малозабезпеченим жителям області, які звернулися до керівництва облдержадміністрації, з обласного бюджету було надано грошову допомогу в сумі 1 744 400,00 гривень. Всього на виконання програми „Турбота” використано 11 062 479,08 гривень, що на 166 111,78 грн. менше відповідного періоду 2019 р.
Крім того, громадянам надаються роз'яснення щодо можливості отримати безоплатну правову допомогу відповідно до Закону України „Про безоплатну правову допомогу”, яка надається утвореними в кожному районі центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
У травні 2020 р. в обласній державній адміністрації представлено систему електронного документообігу, яка стосується передусім електронних звернень громадян (https://oda.carpathia.gov.ua/storinka/elektronne-zvernennya).
З метою посилення протиепідемічних та профілактичних заходів щодо недопущення поширення випадків COVID-19 особисті прийоми громадян керівництвом обласної державної адміністрації призупинено до закінчення карантину.
Щовівторка з 16.00 до 17.00 громадяни мають можливість звертатися до керівництва облдержадміністрації з особистих питань на пряму телефонну лінію „Запитай у влади” 0800 502 708 (безоплатно). Разом з тим, керівництвом облдержадміністрації прийнято рішення про заміну передбачених у графіку особистого прийому громадян прийомних днів на телефонний зв'язок з населенням області заступниками голови облдержадміністрації.
У  засобах масової інформації області та соціальних мережах систематично подається інформація населенню про проведення прямих телефонних ліній, про прийняті заходи з вирішення порушених питань у зверненнях заявників.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux