За перші шість місяців цього року в ЦНАПах області закарпатцям та вимушеним переселенцям надали близько 187 тисяч послуг. Найчастіше відвідувачі зверталися щодо реєстрації місця проживання, отримання соціальних і паспортних послуг, повідомив на брифінгу заступник голови ОВА Олександр Пацкан.
Він зауважив, що в регіоні діють 49 ЦНАПів, два територіальні підрозділи, ще майже пів сотні фахівців працюють віддалено. До того ж усі осередки, де громадяни можуть отримати якісні адміністративні послуги, відображені на інтерактивній мапі порталу Допомога Закарпаття.
«Зараз ми намагаємося активно розвивати мережу ЦНАПів: працюємо над розширенням їх кількості і над збільшенням спектру послуг. Зокрема, нещодавно анонсували запуск комплексного адмінсервісу "Я – ветеран", яким наші військові та члени їхніх сімей зможуть скористатися за принципом "єдиного вікна"», – прокоментував Олександр Пацкан.
Своєю чергою про особливості функціонування ЦНАПу в Ужгороді розповіла його керівниця Жанна Павлув. За її словами, з моменту запуску Центру у 2014 році кількість послуг, які тут можна отримати, зросла від близько 70 до 268. З того часу осередок реконструювали – і зараз він відповідає всім чинним вимогам. У приміщенні, зокрема, є система е-черги, термінали для сплати адміністративного збору за послуги, також доступний попередній онлайн-запис громадян.
Команда ужгородського ЦНАПу зараз активно працює над запровадженням шерингу документів, щоб скоротити час обробки запитів, та над запуском послуг з видачі посвідчення водія і реєстрації транспортних засобів.
Натомість ЦНАП Солотвинської селищної ради зараз надає 425 адміністративних послуг. Як зазначила на брифінгу керівниця Центру Дарина Варга, для того, щоб зробити державний сервіс доступнішим, залучають старост кожного населеного пункту громади, до яких з питаннями щодо отримання необхідних послуг можуть звернутися місцеві жителі; також активно використовують спеціальний мобільний кейс.
«Мобільний кейс – це насправді дуже корисна річ. Найбільше він згодився нам під час відключень електроенергії, адже була можливість продовжувати надавати послуги», – розповіла Дарина Варга, додавши, що кейс активно використовують для виїзду в місця проживання ВПО чи місцеві заклади охорони здоров’я.
За її словами, в ЦНАПі працює державний реєстратор, доступна електронна черга, шеринг документів з Дії, а також є можливість скористатися платіжним POS-терміналом для оплати вартості послуг безпосередньо на прийомі за столом адміністратора тощо.
Насамкінець Олександр Пацкан підкреслив, що цифрова трансформація і розвиток мережі ЦНАПів у нашому регіоні тривають, а основна мета – відкрити такі осередки в кожній територіальній громаді Закарпаття.