Законопроєкт № 5495 про режим "без паперів" (paperless), який передбачає цифровізацію всіх публічних послуг, ухвалений в цілому у першому читанні 15 липня Верховною Радою. «За» проголосували 238 народних депутатів.
Про це повідомляє заступник голови облдержадміністрації Олександр Пацкан.
Основна мета paperless – державні органи в Україні не зможуть вимагати паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в електронному вигляді в державних реєстрах.
Згодом громадянам більше не доведеться ходити по довідки, витрачати час у чергах та робити ксерокопії. Інформацію, яка потрібна державі про громадянина, можна буде згенерувати на порталі чи в застосунку «Дія».
Також документ вперше впроваджує поняття «електронна публічна послуга», яка прирівнюється до паперових послуг. У законі прописані чіткі правила надання е-послуг.
Віце-прем'єр-міністр України – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров: «Завдяки закону Paperless ми прискорюємо цифровізацію України і перетворення країни на цифрову державу, яка насамперед опікується інтересами людей».
«Обласна адміністрація перейшла на електронний документообіг та рухається до режиму «без паперів». Це дозволить перекласти діалог між державою і людиною з канцеляризмів максимально простою мовою, уникаючи зайвих посередників. Це реальна економія коштів громадян, які вони витрачали на низку копій документів та довідок. Законопроєкт про рaperless допоможе зменшити корупційну складову та знищуватиме бюрократію. Режим «без паперів» – це зручність у користуванні та людяність у спілкуванні. Коли держапарат не віднімає години часу, а працює як сервіс, що пояснює і допомагає», – підсумував заступник голови ОДА Олександр Пацкан.