В електронній черзі для виїзду вантажних автомобілів через кордон сьогодні – понад 2000 транспортних засобів. Це означає, що виїхати до країн ЄС вони зможуть через 9–10 днів.
Про те, чому так склалося, як діяти перевізникам і як втримати замовника місцевому бізнесу, говорили сьогодні на нараді в ОВА під головуванням першого заступника очільника краю Мирослава Білецького. У ній узяли участь представники обласного управління Укртрансбезпеки, митники, прикордонники, працівники профільного департаменту, працівники одних із найбільших підприємств краю – Ядзакі Україна, Jabil, Флекстронікс тощо.
«Після старту роботи е-черги рух транспорту відбувався поступово і відповідно до графіка, водночас останні кілька місяців кількість вантажівок лише збільшується. Це ускладнює роботу не лише водіїв, а й бізнесу», – зазначив Мирослав Білецький.
На прикордонних територіях є чимало підприємств, які регулярно відправляють і отримують вантажі з-за кордону. Несвоєчасне виконання умов контрактів несе ризики простою виробництва, втрати замовлень у короткостроковій та довгостроковій перспективі.
Для економіки Закарпаття це може призвести до негативних наслідків, якщо замовникам таких потужних підприємств, як Jabil чи Ядзакі, стане невигідно співпрацювати із підприємствами в Україні, і вони розмістять свої потужності на альтернативних заводах Азії чи Європи.
«Саме тому зібрали всі зацікавлені сторони, щоб напрацювати алгоритм, завдяки якому буде можливість розвантажити пункти перетину і зменшити черги на кордонах. Напрацюємо пропозиції для удосконалення програмного забезпечення е-черги, враховуючи зауваження всіх зацікавлених сторін. Мусимо зменшити напругу та уникнути загострень відносин як між суміжними сторонами, так і контрагентами всередині країни», – прокоментував перший заступник голови ОВА.