Сьогодні стартував триденний семінар щодо особливостей організації освітнього процесу в поліетнічному середовищі Закарпаття.
Представники Міністерства освіти і науки, керівництво облдержадміністрації та угорські партнери в онлайн-режимі обговорили питання реалізації мовної політики в регіоні.
«Діалог щодо освіти та процесу навчання у школах багатонаціонального Закарпаття виходить на якісно новий рівень. Ми продовжуємо важливу роботу, яку ініціював Президент Володимир Зеленський, поглиблюємо нашу співпрацю з профільним міністерством і працюємо в контексті розвитку громад області», – наголосив Ігор Шинкарюк, заступник голови ОДА.
Україна гарантує забезпечення потреб представників національних меншин, надання освітніх послуг та право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови.
«Для того щоб дитина, незалежно від національності чи мови, яка є для неї рідною, могла реалізуватися в Україні, важливо актуалізувати питання щодо покращення якості умов, у яких вона здобуває освіту. Підходи до його вирішення – революційні: спостерігаємо значне оновлення змісту освіти, розвитку автономії закладів та впровадження інновацій у навчанні», – підкреслив Юрій Кононенко, начальник Головного управління загальної середньої та дошкільної освіти МОН.
За його словами, цього року відбулися два засідання українсько-угорської міжвідомчої робочої групи. У результаті сторони домовилися про створення робочих груп із підготовки підручників, підвищення кваліфікації педагогічних працівників та створення навчальних планів. Ще одна група зосередиться на питаннях навчання української мови для учнів шкіл з угорською мовою навчання.
Каталін Любка, радниця держсекретаря Міністерства зовнішньої економіки і закордонних справ Угорщини, підкреслила важливість цього діалогу для обох країн-партнерок та зауважила про можливість подальшого залучення угорських фахівців до співпраці у вирішенні цих питань.
Таким чином, у перший день семінару керівництво області, представники МОН України та Міністерство зовнішньої економіки і закордонних справ Угорщини обговорили поточний стан та перспективи забезпечення освітніх потреб представників національних меншин, зокрема угорської громади на Закарпатті.