Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської  облдержадміністрації протягом першого півріччя  2018  року

Протягом першого півріччя 2018 року у Закарпатській обласні державній адміністрації  робота із зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному Законом України „Про звернення громадян” (зі змінами), Указом Президента України від 7 лютого 2008 року  № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпорядженнями голови облдержадміністрації  та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують цю роботу. 
Розпорядженням голови облдержадміністрації 26.04.2018  № 254 затверджено Положення про відділ роботи із зверненнями громадян апарату Закарпатської обласної державної адміністрації у новій редакції. Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі обласної державної адміністрації. Також затверджено посадові інструкції працівників відділу.
Відповідно до Переліку завдань, визначених Указом Президента України  07 лютого 2008  № 109/2008,  щодо яких прийнято рішення продовжити контроль за їх виконанням, інформуємо, що протягом першого півріччя  2018 року:
головою обласної державної адміністрації заслухано шість особистих доповідей голів райдержадміністрацій, зокрема, Берегівського, Великоберезнянського, Виноградівського, Воловецького, Іршавського, Міжгірського районів про стан роботи зі зверненнями громадян; 
відбулися два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались порушення чинного законодавства у сфері містобудування та архітектури та про тяганину з приватизацією земельних ділянок, зокрема: звернення гр.К. П.Й.,мешканця с.К. Тячівського району, щодо незаконного зведення сусідом сушки для пиломатеріалів, котельні та колективне звернення мешканців села П. Виноградівського району щодо перешкод у приватизації земельних ділянок під індбудівництво;
здійснено перевірки про стан роботи зі зверненнями громадян у  шести  райдержадміністраціях та чотирьох структурних підрозділах облдержадміністрації (департаменті агропромислового розвитку, управлінні цивільного захисту, управлінні національностей та релігій, відділі запобігання і виявлення корупції та взаємодії з правоохоронними органами ). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 р. № 630 „Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади” у ході перевірок  оцінено рівень організації роботи із зверненнями громадян, надано практичну  допомогу з удосконалення цієї роботи. Узагальнені матеріали за дорученням керівництва облдержадміністрації надіслано  на місця для вжиття відповідних заходів;
проведено  шість Днів контролю,у рамках яких перевірено стан виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень громадян до органів влади вищого рівня. Дні контролю відбулися в п'яти структурних підрозділах облдержадміністрації та одній райдержадміністрації ;
головою облдержадміністрації та його заступниками здійснювалися прийоми громадян, у тому числі і  виїзні. Протягом першого півріччя 2018 року керівництвом облдержадміністрації проведено 34  особистих прийоми громадян. Всього прийнято 170 осіб, у тому числі під час виїзних прийомів прийнято 101 особу;
за звітний період  функціонували пряма телефонна лінія „Запитай у влади” та  телефон довіри, під час проведення яких звернулося 49 осіб, постійно надаються консультації громадянам з різних питань; 
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів  виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласна державна адміністрація надає допомогу у вирішенні питань, які надходять на урядову „гарячу лінію” від мешканців Закарпатської області. Протягом першого півріччя 2018 року державною установою „Урядовий контактний центр” було надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 2724 звернення громадян області. В основному громадяни порушували питання про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та про зміни у порядку надання субсидій; 
відповідно до змін, внесених до  Закону України „Про звернення громадян”, щодо реєстрації електронних звернень протягом звітного періоду зареєстровано 35 звернень;
на базі державного навчального закладу  „Закарпатський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації  працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій” у травні 2018 року проведено два тематичні семінари  за професійною програмою для державних службовців райдержадміністрацій та  структурних підрозділів облдержадміністрації з питань організації роботи зі зверненнями громадян та відео-селекторна нарада з керівниками апаратів райдержадміністрацій щодо стану цієї роботи у райдержадміністраціях.  Крім того, у березні 2018 року проведено виїзне навчання з цих питань з державними службовцями Перечинської райдержадміністрації та посадовими особами Перечинської районної ради;
у січні 2018 року  на нараді при голові облдержадміністрації розглянуто питання „Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2017 році”. Головам райдержадміністрацій, міськвиконкомів та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації дано відповідні завдання щодо покращення роботи зі зверненнями громадян. У квітні 2018 року на нараді при керівникові апарату заслухано питання„Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом І кварталу 2018 року”;
проаналізовано та узагальнено стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками  роботи у 2017 році, І кварталу та першого півріччя  2018 року. Інформації та статистичні звіти надсилалися Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України та розміщені на веб-порталі обласної державної адміністрації. Щомісяця здійснюється аналіз особистих прийомів громадян тощо;
вживалися заходи щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей за зверненнями громадян. Заявникам надавалися чіткі роз’яснення порядку оскарження прийнятих за ними рішень. Вони користувалися правом ознайомитися з матеріалами перевірок за їх зверненнями. Зокрема, громадянам надаються роз'яснення щодо можливості отримати безоплатну правову допомогу відповідно до Закону України   „Про безоплатну правову допомогу”, яка надається утвореним в кожному районі центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.  Так, протягом звітного періоду на 336 питань заявникам надано роз’яснення, 1606 питань вирішено позитивно, на два звернення відмовлено у задоволенні;
розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17.11.11    № 729 затверджено Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при обласній державній адміністрації. Протягом першого півріччя 2018 року юридичну консультацію надано 19 особам. 
На виконання вимог Указу щодо розширення мережі юридичних консультацій при головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області та при всіх районних  (міськрайонних) управліннях юстиції області діють громадські  приймальні з надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. Так, за звітний період громадською приймальнею при  головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області надано 275 консультацій. У ході роботи прямої телефонної лінії надано 13 консультацій.
На веб-сайті головного територіального управління юстиції у Закарпатській області продовжує діяти „Віртуальна громадська приймальня”, куди громадяни можуть звернутися в режимі електронної пошти.
Наказом головного територіального управління юстиції від 13.05.2008 № 209/01-08 „Про організацію роботи виїзних консультативних пунктів головного територіального управління юстиції у Закарпатській області” було створено 13 виїзних консультативних пунктів. Протягом першого півріччя 2018 року здійснено 21 виїзд та надано 77 консультацій. Також надаються консультації жителям найвіддаленіших населених пунктів у рамках роботи „Мобільних точок доступу до безоплатної правової допомоги”.
Продовжує свою роботу Юридична студентська клініка, яка створена на базі юридичного факультету ДВНЗ „Ужгородський національний університет” та надає безоплатні юридичні консультацій для малозабезпечених та соціально незахищених верств населення.
Інформація щодо роботи із зверненнями громадян оприлюднювалася на сайті Закарпатської облдержадміністрації та в обласних ЗМІ. У тематичних рубриках „Важливо”, „З перших уст”, „З офіційного”, „Актуально” „До відома громадян”, „Вирішення проблеми”, „Соціальний захист”, „Допомога”, „На контролі”, „Зверніть увагу”, „Гаряча тема” оперативно оприлюднюється інформація про діяльність органів виконавчої влади, результати прийомів громадян керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, подаються роз’яснення актуальних питань, змін до чинного законодавства тощо (183 публікації).
Регулярно проводяться брифінги та прес-конференції керівників структурних підрозділів (20 брифінгів та прес-конференцій).
На телеканалі Закарпатської філії ПАТ НСТУ „Тиса-1”  транслюється програма „Звіти наживо”, в якій беруть участь впливові люди Закарпаття (13 ефірів за участі керівництва області, міста Ужгород, керівників управлінь та департаментів облдержадміністрації, лідерів політичних партій).
Актуальні теми, що порушують у своїх зверненнях телеглядачі, висвітлюють і телеканали „Даніо” 21 канал”, „Мукачево„М-студіо”, ТРК „Виноградів”, та ТРК „Хуст” (42 ефіри).
Інформаційні повідомлення цієї тематики розміщуються  також на веб-сайтах zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua, ua-reporter.com, mukachevo.net,  goloskarpat.info, karpatnews.in.ua тощо.
Аналогічна робота проводилася райдержадміністраціями.
Щодо стану опрацювання та аналізу звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації.
Протягом першого півріччя  2018 року до облдержадміністрації надійшло 2337 звернень, з них 2083 – письмових. На особистий прийом до керівництва облдержадміністрації звернулося  254 особи, а з урахуванням колективних звернень,  з пропозиціями, заявами і скаргами  звернулася 7791 особа. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року загальна кількість звернень громадян до облдержадміністрації зменшилася на 211. У зверненнях порушено 2557 питань, що на 209 питань менше відповідного періоду 2017 року.
Кількість звернень, що надійшла від  органів влади вищого рівня протягом першого півріччя 2018 року  збільшилася на 5 і становить 188 звернень. До Адміністрації Президента України надходження звернень зменшилося на 11 та становить 69 звернень, до  Кабінету Міністрів України  – збільшилося на 5 і становить 58, до Верховної Ради України –  збільшилося на 11  та становить 30 звернень. 
Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади  від жителів Рахівського – 37 (24,0 відс.), Тячівського – 27 (13,0відс.), Хустського – 18 (20,2 відс.) районів, міст: Ужгород – 26 (4,5 відс.), Мукачево – 6 (2,9 відс.). Жодного звернення не надійшло до органів вищої влади від жителівВеликоберезнянського району, м.Чоп та м.Хуст.
Що стосується повторних звернень громадян, то за підсумками першого півріччя 2018 року спостерігається збільшення їх кількості (30) і становить 1,3 відсотка від усіх  звернень. 
Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації від жителів області  свідчить, що  найбільша їх кількість  з розрахунку на 10 тисяч населення   надійшла з Ужгородського (28,2), Міжгірського (23,1) Великоберезнянського (18,7), Мукачівського (18,6) Рахівського (17,1)районів, міст Ужгород (49,1) та Мукачево (24,5). Найменше звернень надійшло з Хустського (9,4), Іршавського (10,1),Свалявського (10,7) районів. Для Тячівського району, як для одного з найбільших в Україні, цей показник становить всього 12,0. Середньообласний  показник за перше півріччя 2018 року становить 18,8 звернень на 10 тис. населення.
Протягом першого півріччя 2018 року у своїх зверненнях громадяни порушили 2348 питань різної тематики. Традиційно  основним питанням є питання соціального захисту. Протягом першого півріччя 2018 року з такими питаннями зареєстровано 1882 звернення. Це становить 80,1 відсотків від загальної кількості питань.
Як показує аналіз, друге місце за актуальністю питань посідають питання комунального та дорожнього господарства – 101, або 4,3 відсотка. З житлових питань надійшло всього 25 звернень, або 1,1 відс. 
Третє місце за звітний період посіли питання аграрної політики і земельних відносин – 49, або 2,1 відс.
Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян надійшли : за формою надходження: поштою – 2188 звернень; на особистому прийомі – 219; через органи влади – 157; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій - 31; за ознакою надходження: первинні – 2221; дублетні – 2;  неодноразові – 85.  За видами: пропозиції (зауваження) – 24; заяви (клопотання) – 2140; скарги – 162, подяки - 11; за статтю авторів звернень: чоловіча – 1294, жіноча – 1014, не визначено – 29; за типом: телеграми – 0; за суб’єктом: індивідуальні – 2238, анонімні – 9, колективні – 90.
Головою обласної державної адміністрації взято на особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та інвалідів Великої Вітчизняної війни. За звітний період до облдержадміністрації звернулося  6  багатодітних жінок, які мають статус  „Мати-героїня” та два інваліда Великої  Вітчизняної війни. 
На звернення матерів-героїнь облдержадміністрацією у загальній сумі виділено 3600,00 грн.  На звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни  було виділено 2000,00 гривень.
Особливу увагу керівництвом облдержадміністрації приділено вирішенню проблем, з якими зверталися громадяни таких категорій: ветерани війни – 1 особа, ветерани праці – 56, інваліди І групи  – 169, інваліди ІІ групи – 289, інваліди ІІІ групи – 200, учасники ліквідації  аварії на ЧАЕС – 16, багатодітні сім’ї – 39, пенсіонери – 668, одинокі матері – 11, дитина-інвалід – 1 та інші громадяни, які потребують соціального захисту.
Так, пенсіонерам гр.Г. В.П., мешканцю м.Ужгород, та гр.Г. І.І, мешканцю с.ДубриничіПеречинського району,  для лікування важких хвороб    перераховано на  банківський рахунок по  10,0 тис. грн. Загальна сума бюджетних коштів, наданих важкохворим громадянам на лікування, протезування, придбання імплантатів, проведення оперативних втручань, становила 1 882 500,00 гривень.
Для забезпечення можливості надання одноразової грошової допомоги  щороку рішенням обласної ради затверджується  обласна  Програма „Турбота”. За перше півріччя 2018 року  590  малозабезпеченим жителям області, які звернулися до керівництва облдержадміністрації, з обласного бюджету надано грошову допомогу в сумі 497 550,00 грн. Всього на виконання програми „Турбота” за звітний період використано 5 558 056,00 гривень.
У 2018 році рішенням  обласної ради  згідно з  обласною Програмою„Турбота” щодо посилення соціального захисту громадян на 2016–2018 роки, продовжується виплата одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції. За перше півріччя 2018 року до облдержадміністрації звернулися 504 учасники антитерористичної операції.Розмір матеріальної допомоги пораненим військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції відповідно до ступеню втрати працездатності у відсотках становить від 3,0 до 30,0 тис. грн., розмір матеріальної допомоги непораненим військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції  становить 2,5 тис. гривень.
Видаткиобласного бюджету на виплатуматеріальноїдопомоги для цихкатегорійгромадянпротягомпершогопівріччя2018 року становили 1 947 500,00гривень. 
Упродовж першого півріччя поточного року головою облдержадміністрації  розглянуто 758 звернень, або майже кожне третє, що надійшло до обласної державної адміністрації.
На контроліоблдержадміністраціїперебувало2053зверненнягромадян, що становить 87,8відсотказагальноїкількості.  Підготовлено та надіслано30інформацій на звернення, якібуло взято на контроль органами владивищогорівня.
Облдержадміністрацією продовжується робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008. 

Остання зміна сторінки: 03-10-2018 14:52

Дивіться також