Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської  облдержадміністрації протягом першого півріччя  2019  року

Протягом першого півріччя 2019 року у Закарпатській обласні державній адміністрації  робота із зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному чинним законодавством.
Відповідно до  завдань, визначених Указом Президента України  07 лютого 2008  № 109/2008,  протягом першого півріччя  2019 року:
головою обласної державної адміністрації заслухано шість особистих доповідей голів райдержадміністрацій, зокрема, Берегівського, Великоберезнянського, Виноградівського, Воловецького, Іршавського, Міжгірського районів про стан роботи зі зверненнями громадян; 
проведеночотири засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались ремонту  автомобільних доріг загального користування місцевого значення, про  призначення житлових субсидій,заслуховувалися особисті доповіді голів райдержадміністрацій  про стан роботи із зверненнями громадян;
здійснено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян у  шести  райдержадміністраціях та чотирьох структурних підрозділах облдержадміністрації (управлінні молоді та спорту облдержадміністрації, державному архіві Закарпатської області, департаменті культури, управлінні зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва облдержадміністрації). Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 р. № 630 „Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади” у ході перевірок  оцінено рівень організації роботи із зверненнями громадян, надано практичну  допомогу з удосконалення цієї роботи. Узагальнені матеріали за дорученням керівництва облдержадміністрації надіслано  на місця для вжиття відповідних заходів; 
проведено  шість днів контролю, у рамках яких перевірено стан виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень громадян до органів влади вищого рівня. Дні контролю відбулися в структурних підрозділах облдержадміністрації та  райдержадміністраціях. Разом з тим,   протягом першого півріччя 2019 року на контролі облдержадміністрації  перебувало 2372 звернення громадян, або 90,7 відсотка  до їх загальної  кількості. Підготовлено та надіслано28інформацій на звернення, якібуло взято на контроль органами владивищогорівня;
головою облдержадміністрації та його заступниками проводилися прийоми громадян, у тому числі і виїзні. За звітний період керівництвом облдержадміністрації проведено 48  особистих прийомівгромадян. Всього прийнято 254 особи, у тому числі під час виїзних прийомів – 129 осіб;
за звітний період  функціонували пряма телефонна лінія „Запитай у влади” та  телефон довіри, під час проведення яких звернулося 36 осіб,  постійно надаються консультації громадянам з різних питань; 
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів  виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласною державною адміністрацієюнадаєтьсядопомога у вирішенні питань, які надходять на урядову „гарячу лінію” від мешканців Закарпатської області. Протягом першого півріччя 2019 року державною установою „Урядовий контактний центр” було надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 4722 звернення громадян області. В основному громадяни порушували питання про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та про зміни у порядку надання субсидій; 
відповідно до змін, внесених до  Закону України „Про звернення громадян”, щодо реєстрації електронних звернень протягом звітного періоду зареєстровано 28 звернень;
у січні 2019 року  на нараді при голові облдержадміністрації розглянуто питання „Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2018 році”. Головам райдержадміністрацій, міськвиконкомів та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації дано відповідні завдання щодо покращення роботи зі зверненнями громадян. У квітні 2019 року на нараді при керівникові апарату заслухано питання „Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом І кварталу 2019 року”;
проаналізовано та узагальнено стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками  роботи у 2018 році, І кварталу та першого півріччя  2019 року. Інформації та статистичні звіти надсилалися Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України та розміщені на веб-порталі обласної державної адміністрації. Щомісяця здійснюється аналіз особистих прийомів громадян тощо;
вжито заходів щодо недопущення надання необґрунтованих відповідей за зверненнями громадян. Заявникамнаданочіткіроз’яснення порядку оскарженняприйнятихстосовно нихрішень.Вони користувалися правом ознайомитися з матеріаламиперевірок за їхзверненнями та бути присутніми під час іх розгляду.Для об'єктивного розгляду  звернень за дорученням  керівництва  створювалися робочі групи.
        Крім того, громадянам надаються роз'яснення щодо можливості отримати безоплатну правову допомогу відповідно до Закону України   „Про безоплатну правову допомогу”, яка надається утвореним в кожному районі центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.  Так, протягом звітного періоду на 502 питання заявникам надано роз’яснення, 1939 питань вирішено позитивно, на 23 звернення було відмовлено у задоволенні;
розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17.11.11 № 729 затверджено Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при обласній державній адміністрації. Протягом першого півріччя 2019 року юридичну консультацію надано 10 особам. 
На виконання вимог Указу щодо розширення мережі юридичних консультацій при головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області та при всіх районних  (міськрайонних) управліннях юстиції області діють громадські  приймальні з надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. Так, за звітний період громадською приймальнею при  головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області надано 267 консультацій. Під час роботи прямої телефонної лінії надано 16 консультацій.
На веб-сайті головного територіального управління юстиції у Закарпатській області продовжує діяти „Віртуальна громадська приймальня”, куди громадяни можуть звернутися в режимі електронної пошти.
Наказом головного територіального управління юстиції від 13.05.2008 № 209/01-08 „Про організацію роботи виїзних консультативних пунктів головного територіального управління юстиції у Закарпатській області” було створено 13 виїзних консультативних пунктів. Протягом першого півріччя 2019 року здійснено 15 виїздів та надано 54 консультації. Також надаються консультації жителям найвіддаленіших населених пунктів у рамках роботи „Мобільних точок доступу до безоплатної правової допомоги”.
Продовжує свою роботу Юридична студентська клініка, що створена на базі юридичного факультету ДВНЗ „Ужгородський національний університет”, та надає безоплатні юридичні консультацій для малозабезпечених та соціально незахищених верств населення.
Інформація щодо роботи із зверненнями громадян оприлюднювалася на сайті Закарпатської облдержадміністрації та в обласних ЗМІ. У тематичних рубриках „Важливо”, „З перших уст”, „З офіційного”, „Актуально” „До відома громадян”, „Вирішення проблеми”, „Соціальний захист”, „Допомога”, „На контролі”, „Зверніть увагу”, „Гаряча тема” оперативно оприлюднюється інформація про діяльність органів виконавчої влади, результати прийомів громадян керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, також висвітлюються роз’яснення актуальних питань, змін до чинного законодавства тощо (160 публікацій).
Регулярно проводяться брифінги та прес-конференції керівників структурних підрозділів (40 ефірів).
На телеканалі Закарпатської філії ПАТ НСТУ „Тиса-1”  транслюється програма „Звіти наживо”, в якій беруть участь впливові люди Закарпаття (12 ефірів за участі керівництва області, міста Ужгород, керівників управлінь та департаментів облдержадміністрації, лідерів політичних партій).
Інформація щодо прийому громадян та реагування на звернення громадян постійно розміщується на офіційному веб-сайті облдержадміністрації carpathia.gov.ua (80 матеріалів).
Актуальні теми, що порушують у своїх зверненнях телеглядачі, висвітлюють і телеканали „Даніо” 21 канал”, „Мукачево„М-студіо”, ТРК „Виноградів”, та ТРК „Хуст” (40 ефірів).
Інформаційні повідомлення цієї тематики розміщуються  також на веб-сайтах zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua, ua-reporter.com, mukachevo.net,  goloskarpat.info, karpatnews.in.ua тощо.
Аналогічна робота проводилася райдержадміністраціями.
Щодо стану опрацювання та аналізу звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації.
Протягом першого півріччя  2019 року до облдержадміністрації надійшло 2615 звернень, з них 2325 – письмових. На особистий прийом до керівництва облдержадміністрації звернулося  290 осіб, а з урахуванням колективних звернень,  з пропозиціями, заявами і скаргами  звернулася 3513 осіб. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року загальна кількість звернень громадян до облдержадміністрації збільшилася на 278. У зверненнях порушено 2618 питань.
Кількість звернень, що надійшла від  органів влади вищого рівня протягом першого півріччя 2019 року  збільшилася на 21 і становить 209 звернень. До Адміністрації Президента України надходження звернень збільшилося на 41 та становить 110 звернень, до  Кабінету Міністрів України  – збільшилося на 20 і становить 78, до Верховної Ради України –  зменшилося на 9  та становить 21 звернення. 
Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади  від жителів Рахівського – 51 (31,6 відс.), Тячівського – 35 (10,3 відс.), Іршавського – 21 (14,4 відс.),Хустського – 18 (1,9відс.) районів, міст: Ужгород – 21 (3,3 відс.), Мукачево – 11 (4,6відс.). Жодного звернення не надійшло до органів вищої влади від жителів Перечинського району та м.Чоп.
Що стосується повторних звернень громадян, то за підсумками першого півріччя 2019 року спостерігається збільшення їх кількості (39) і становить 1,5 відсотка  усіх  звернень. 
Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації від жителів області  свідчить, що  найбільша їх кількість з розрахунку на 10 тисяч населення   надійшла з Ужгородського (34,5),Перечинського (26,1), Великоберезнянського (22,5), Мукачівського (14,6) Рахівського (17,9) районів, міст Ужгород (54,7) та Мукачево (28,7). Найменше звернень надійшло з Хустського (6,4)  району. Для Тячівського району, одного з найбільших районів в Україні, цей показник становить всього 19,6. Середньообласний  показник за перше півріччя 2019 року становить 21,1 звернення на 10 тис. населення.
Протягом першого півріччя 2019 року у своїх зверненнях громадяни порушили 2608 питань різної тематики. Традиційно  основним питанням є питання соціального захисту. Протягом першого півріччя 2019 року з такими питаннями зареєстровано 2215 звернень, або 84,9 відсотка  загальної кількості питань.
 Як свідчить аналіз, друге місце за актуальністю питань посідають питання комунального та дорожнього господарства – 74, або 2,8 відсотка. З житлових питань надійшло всього 36 звернень, або 1,4 відсотка. 
Третє місце за звітний період посіли питання аграрної політики і земельних відносин – 27, або 1,0 відсотка.
Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян надійшли : за формою надходження: поштою – 2325 звернень; на особистому прийомі – 290; через органи влади – 209; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій - 37; за ознакою надходження: первинні – 2501; дублетні – 7;  неодноразові – 64.  За видами: пропозиції (зауваження) – 14; заяви (клопотання) – 2426; скарги – 162, подяки - 2; за статтю авторів звернень: чоловіча – 1321, жіноча – 1269, не визначено – 25; за типом: телеграми – 1; за суб’єктом: індивідуальні – 2579, анонімні – 6, колективні – 36.
Головою обласної державної адміністрації взято на особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та інвалідів Великої Вітчизняної війни. За звітний період до облдержадміністрації звернулисяп'ять багатодітних жінок, які мають статус  „Мати-героїня”, та четверо  інвалідів Великої  Вітчизняної війни. 
Керівництвом облдержадміністрації приділено увагу вирішенню проблем, з якими зверталися громадяни таких категорій:  ветерани праці – 60, інваліди І групи  – 185, інваліди ІІ групи – 321, інваліди ІІІ групи – 257, учасники ліквідації  аварії на ЧАЕС – 28, багатодітні сім’ї – 56, пенсіонери – 843, одинокі матері – 31, дитина-інвалід – 5 та інші громадяни, які потребують соціального захисту.
Загальна сума бюджетних коштів, наданих 180 важкохворим громадянам на лікування, протезування, придбання імплантатів, проведення оперативних втручань, становить 1 954 500,00 гривень.
Понад 80 відсотків звернень –  це питання про надання одноразової грошової допомоги.  Забезпечення цих виплат здійснюєтьсявідповідно до обласної програми„Турбота”. За перше півріччя 2019 року376малозабезпеченим жителям області, які звернулися до керівництва облдержадміністрації, з обласного бюджету було надано грошову допомогу в сумі 549 060,00 гривень.Всього на виконання програми „Турбота”  використано  4 872 774,00  гривень.
Облдержадміністрацією продовжується робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008. 

 

Остання зміна сторінки: 19-07-2019 09:40

Дивіться також