Звіт щодо роботи із зверненнями громадян

Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської облдержадміністрації  у 2018  році

У Закарпатській обласні державній адміністрації  робота із зверненнями громадян протягом  2018 року проводилась у порядку, визначеному Законом України  "Про звернення громадян" (зі змінами), Указом Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпорядженнями голови облдержадміністрації та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують цю роботу. 
Розпорядженням голови облдержадміністрації 26.04.2018  № 254  затверджено Положення про відділ роботи із зверненнями громадян апарату Закарпатської обласної державної адміністрації у новій редакції. Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі обласної державної адміністрації. Також затверджено посадові інструкції працівників відділу.
Розпорядженням голови облдержадміністрації 12.07.2018 р.  № 442 „Про графіки особистого прийому громадян в обласній державній адміністрації та роботи прямої телефонної лінії „Запитай у влади” затверджено новий графік особистого прийому громадян у зв'язку із  змінами. Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі обласної державної адміністрації.

Від жителів Закарпатської області  до облдержадміністрації, у тому числі через органи влади вищого рівня, протягом 2018 року надійшло 4191 звернення, у яких порушено 4207 питань. З них письмових 3578 звернень. На особистий прийом звернулися  613  осіб, а з урахуванням колективних звернень,  з пропозиціями, заявами і скаргами  – 15281 особа. У порівнянні з 2017 роком загальна кількість звернень громадян до облдержадміністрації зменшилась на 719 звернень, або на 17,2  відсотка. За 2018 рік  головою облдержадміністрації  розглянуто 1451 звернень, що складає 34,6 відсотка, або кожне третє.
Відповідно до змін, внесених до  Закону України „Про звернення громадян”, щодо реєстрації електронних звернень протягом звітного періоду зареєстровано 75 звернень, що на 20 менше відповідного періоду 2017 року.
Розпорядженням голови облдержадміністрації  03.05.2017 р. № 207 „Про склад постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян” поновлено її склад у зв'язку із змінами та проведено 5 засідань. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались порушення чинного законодавства у сфері містобудування та архітектури, а також про затягування  приватизації земельних ділянок, зокрема: звернення гр.Куцини П.Й., мешканця с.Калини Тячівського району, щодо незаконного зведення сусідом сушки для пиломатеріалів, котельні та колективне звернення мешканців села Підвиноградів Виноградівського району щодо перешкод у приватизації земельних ділянок під індбудівництво; питання ремонту каналізаційної системи в двох суміжних будинках по вул.Тичини у м.Виноградів, мешканці якого (29 осіб)  звернулись до Кабінету Міністрів України.
За результатами розгляду з 4207 питань,  вирішено позитивно  2669.  На 1351 питання  надано відповідні  роз’яснення, на 25 питань -  відмовлено у зв’язку з тим, що їх вирішення не передбачено чинним законодавством.
За 2018 рік до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області надійшло 155298  звернень громадян, що на 5467 менше 2017 року. Листів отримано 71220  – на 7592 менше, на особистому прийомі прийнято 84078 осіб – на 2125 осіб більше 2017 року. Протягом 2018 року розглянуто 155948 питань, що на 5995 питань менше,  ніж у 2017 році. За результатами  розгляду  більшість з них  вирішено позитивно і становить 118669, що на 4772 питання менше, ніж за 2017 рік.  На 27521 питання  надано відповідні  роз’яснення, на 3584 питання -  відмовлено у задоволенні.
Кількість звернень, що надійшла від  органів влади вищого рівня протягом 2018 року  збільшилася на 20  і становить 349  звернень. Зокрема, до Адміністрації Президента України надходження звернень залишилося сталим та становить  155 звернень, до  Кабінету Міністрів України збільшилося  на 57 і становить 142, до Верховної Ради України –  збільшилося на 18  та становить 47 звернень. 
Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади  від жителів Рахівського  – 91 (33,8 відс.), Тячівського – 47 (14,5 відс.), Хустський  – 35 (23,8 відс.) Виноградівський – 31 (9,4 відс.), районів, міст: Ужгород – 46 (4,7відс.),Мукачево – 23 (6,5 відс.). Найменше: з Берегівського  –  4 (3,1 відс.) району,  м.Чоп – 1 (1,9 відс.). 
Кількість повторних звернень, що надійшли до облдержадміністрації у 2018 році,  збільшилася на 40 і  становить 88, або 2,1 відсотків від їх загальної кількості. Найбільше повторних звернень надійшло від жителів Рахівського району (10 звернень, або 3,7 відсотка від їх загальної кількості з даного регіону), Хустського району (7, або 4,7 відсотка), Міжгірського (7 звернень, або 3,9 відсотка), м. Ужгород (19, або 1,9 відсотка).До органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області кількість повторних звернень також зменшилася і становить 2059, або 1,3 відсотка.
При цьому слід зазначити, що наявність повторного звернення не завжди свідчить про невирішеність питання. Іноді заявники надсилають звернення поштою, а потім дублюють його на особистому прийомі, або включають у своє наступне звернення нові питання на додаток до тих, на які вже отримали відповідь.
Протягом 2018 року надійшло 164 колективнізвернення, що складає 3,9 відсотка від загальної кількості звернень. У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість таких звернень збільшилася  на 17.  Під значною частиною листівбули десятки підписів, тому загальна кількість громадян у колективних зверненнях становить 15281 особа.
Серед колективних звернень, що надійшли протягом 2018 року, можна виділити такі: А. М.В. та інших (м.Хуст, 999 підписів), у якому заявники виразили протест щодо підвищення  ціни на газ Урядом України; Х. Ю.Ю. та інших (с.Липецька Поляна Хустського району, 527 підписів), з проханням про терміновий ремонт автомобільної дороги сполученням Липча-Липецька Поляна-Довге; Микуліна Ю. та інших (с.Яблунівка Хустського району, 223 підписи) про незгоду з розміщенням полігону твердих побутових відходів на території колишнього металургійного заводу, що розташований поблизу  села; К. К.А. та інших (с.Калини Тячівського району, 134 підписи), у якому заявники виразили протест щодо будівництва двох міні-ГЕС в селі. 
Всі ці та інші колективні звернення на підставі частини третьої статті 7 Закону України „Про звернення громадян” були надіслані за належністю для розгляду з контролем відповідним компетентним установам.
Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації від жителів області  свідчить, що  найбільша їх кількість  з розрахунку на 10 тисяч населення   надійшла з Ужгородського (54,0),Великоберезнянського (41,2),Міжгірського (36,8), Перечинського (33,6) районів, міст Ужгород (84,0), м.Мукачево (42,9). Найменше з Хустського району (15,4), м.Хуст (10,4). Для Тячівського району, як для одного з найбільших, цей показник становить 18,9.Середньообласний  показник за 2018 рік становить 33,7 звернень на 10 тис. населення.
Протягом  2018 року у своїх зверненнях громадяни порушили  4207 питань  різної тематики. Традиційно  основним питанням є питання соціального захисту. За цією тематикою зареєстровано 3201 звернення, що  становить 76,1 відсотків від загальної кількості питань.
Як показує аналіз,  друге місце  за актуальністю питань посідають звернення з питань комунального та дорожнього господарства – 204, або 4,8 відс.,  порівнюючи з аналогічним періодом 2017 року їх кількість збільшилась на 5.
Третє місце займають звернення з питань забезпечення законності та охорони правопорядку – 114, або 2,7 відсотка загальної кількості.
З житлових питань надійшло  75 звернень, або 1,7відс., аграрної політики і земельних відносин – 88, або 2,1 відс., освіти, наукової,науково-технічної,інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 43, або 1,0 відс., охорони здоров’я – 77, або 1,08 відс., праці – 54, або 1,3відс. 
Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян  надійшло: за формою надходження: поштою – 3578 звернень; через Інтернет – 75, на особистому прийомі – 613; через органи влади – 349; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій – 87; за ознакою надходження: первинні – 3881; дублетні – 20; неодноразові – 201. Повторних звернень надійшло 88; за видами: пропозиції (зауваження) – 30; заяви (клопотання) – 3755;скарги – 361; подяки – 17; за статтю авторів звернень: 

чоловіча – 2319, жіноча – 1812; за типом: телеграми – 0; за суб’єктом: індивідуальні –4763, анонімні – 1.
Відповідно до Переліку завдань, визначених Указом Президента України від 07.02.2008  № 109/2008  щодо яких прийнято рішення продовжити контроль виконання інформуємо, що протягом 2018 року:
заслухано особисті доповіді  всіх 13 голів райдержадміністрацій про стан роботи зі зверненнями громадян;
здійснено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян у  всіх 13 райдержадміністраціях та у восьми структурних підрозділах облдержадміністрації відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення цієї роботи. Окрім того, відповідно до наказу керівника апарату облдержадміністрації 28.11.2018 р. № 12 утвореною робочою групою вивчено роботу та надано практичну допомогу апаратам Великоберезнянської, Іршавської та Хустської райдержадміністрацій, у тому числі і щодо роботи із зверненнями громадян ;
питання про стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано і узагальнено  за підсумками  роботи за І квартал, за перше півріччя  2018 року, дев’яти місяців, за 2018 рік та оприлюднено на офіційному веб-порталі облдержадміністрації. Інформації та статистичні звіти було надіслано Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України;
проведено 12 Днів контролю за зверненнями громадян, в рамках яких здійснювались перевірки стану виконання доручень, наданих місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян АПУ, СКМУ, ВРУ та іншими центральними органами влади;
особисті прийоми громадян керівництвом облдержадміністрації здійснюються відповідно до  розпорядження  голови облдержадміністрації 12.07.2018 № 442 "Про графіки особистого прийому громадян в обласній державній адміністрації та роботи прямої телефонної лінії "Запитай у влади". Так, протягом 2018 року керівництвом облдержадміністрації проведено 96 особистих прийомів громадян, у тому числі   52 виїзних прийомів, прийнято 397 осіб. Під час проведення прямої телефонної лінії "Запитай у влади" та за телефоном довіри зареєстровано 216 дзвінків від мешканців Закарпаття;
головою обласної державної адміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та інвалідів Великої Вітчизняної війни. За звітний період до облдержадміністрації звернулися 11  багатодітних жінок, які мають статус  „Мати-героїня” та 3 інвалідів Великої Вітчизняної війни. З питань, які ставилися ними у зверненнях, переважає питання надання грошової допомоги.На звернення матерів-героїнь облдержадміністрацією у загальній сумі виділено 8400,00 гривень.  На звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни  було виділено 6600,00 гривень;

керівництвом облдержадміністрації приділено увагу вирішенню проблем, з якими зверталися також громадяни: ветерани війни – 1 особа; ветерани праці – 100; інваліди І групи – 253; інваліди ІІ групи –  466; інваліди ІІІ групи – 322; учасники ліквідації аварії на ЧАЕС – 28; багатодітні сім’ї –84; пенсіонери – 1145; одинокі матері – 22 та інші громадяни, які потребують соціального захисту;
здійснюється  постійний контроль як за станом роботи зі зверненнями громадян так і за самими зверненнями громадян. Так,  на контролі облдержадміністрації протягом 2018 року перебувало 3734 звернення громадян, що становить 89,1 відсотка загальної кількості.  Підготовлено та надіслано 62 інформації на звернення, якібуло взято на контроль органами влади вищого рівня.
Обласною державною адміністрацією вживалися заходи щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей за зверненнями громадян. Заявникам надавалися чіткі роз’яснення порядку оскарження прийнятих за ними рішень. Вони користувалися правом ознайомитися з матеріалами перевірок за їх зверненнями. Для об'єктивного розгляду  звернень за дорученням  керівництва  створювалися робочі групи.
Так, на звернення гр.Ч. А.І., жителя м.Ужгород, щодо розгляду у його присутності питання  про проведення перевірки достовірності видачі довідки ТОВ „Закарпаткурортбуд” про його заробітну плату, а також відповідно до резолюції заступника голови облдержадміністрації була утворена комісія  з вивчення порушеного ним  питання. 
Комісія прийшла до висновку,  що вирішення предмету неодноразових звернень гр.Ч. А.І., адресованих  різним державним установам, стосовно перерахунку розміру щомісячного відшкодування шкоди, можливо виключно в судовому порядку. Слід зауважити, що перевірка проводилася у присутності заявника.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів  виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласна державна адміністрація надає допомогу у вирішенні питань, які надходять на урядову „гарячу лінію” від мешканців Закарпатської області. Протягом 2018 року державною установою „Урядовий контактний центр” було надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 5637 звернень громадян, що на 1034 звернення менше, ніж за відповідний період 2017 року. В основному громадяни порушували питання про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та про зміни у порядку надання субсидій.
На засіданнях  колегії обласної державної адміністрації у  січні  та серпні 2018 року розглядалися питання про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надходили до облдержадміністрації за 2017 рік та за перше півріччя 2018 року.  Відповідні  питання щокварталу розглядаються на нараді при керівникові апарату облдержадміністрації.

На базі державного навчального закладу  „Закарпатський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації  працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій” у травні 2018 року проведено два тематичні семінари  за професійною програмою для державних службовців райдержадміністрацій та  структурних підрозділів облдержадміністрації з питань організації роботи зі зверненнями громадян та нарада в режимі відеоконференцзв'язку з керівниками апаратів райдержадміністрацій щодо стану цієї роботи у райдержадміністраціях.  Крім того, у березні 2018 року проведено виїзне навчання з цих питань з державними службовцями Перечинської райдержадміністрації та посадовими особами Перечинської районної ради;
Понад 80 відсотків від загальної кількості питань це питання про наданням одноразової грошової допомоги.  Для забезпеченняцихвиплатщорокурішенням обласної радизатверджуєтьсяобласнапрограма „Турбота”. За 2018 рік 2366 малозабезпеченим жителям області, які звернулися до керівництва облдержадміністрації, з обласного бюджету було надано грошову допомогу в сумі 2 097650,00 гривень, що на 1 994 850,00 більше ніж у 2017 році. Всього на виконання програми „Турбота”  використано  12 278 808,63 гривень, що на 3 522 884,09  грн. більше відповідного періоду 2017 р.
У 2018 році рішенням сесії обласної ради  через обласну Програму „Турбота” щодо посилення соціального захисту громадян на 2016-2018 роки, збільшено розмір одноразової матеріальної допомоги військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції. Таким чином, розмір матеріальної допомоги пораненим військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції  становить від 10 до 30 тис. грн. (встановлюється відповідно до рішення комісії Закарпатської обласної ради); розмір матеріальної допомоги  військовослужбовцям, учасникам антитерористичної операції  становить 2,5 тис. гривень. 
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17.11.11        № 729 затверджено Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при обласній державній адміністрації. Протягом 2018 року юридичну консультацію надано 31 особі. 
При  Головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області продовжує діяти  громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги.
Протягом 2018 року  фахівцями  громадської  приймальні при Головному територіальному управлінні юстиції надано 559 консультацій. У ході роботи прямої телефонної лінії надано 61 консультацію.
Для громадян у режимі електронної пошти на веб-сайті  Головного територіального управління юстиції продовжує роботу„Віртуальна громадська приймальня”. Діє рубрика „Безоплатна правова допомога”, яка постійно наповнюється нормативно-правовими актами, що регулюють питання про надання безоплатної первинної правової допомоги та інформацією щодо діяльності громадських приймалень.
Оголошення про діяльність при Головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області  громадської приймальні з надання первинної правової допомоги  періодично розміщуються на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області, інформаційних стендах, у засобах масової інформації.
Наказом Головного територіального управління юстиції від 13.05.2008 № 209/01-08 „Про організацію роботи виїзних консультативних пунктів Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області” створено 13 виїзних консультативних пунктів Головного управління юстиції. Щопівріччя затверджується відповідний графік виїздів керівництва управління. Протягом  2018 року здійснено 64 таких виїзди та надано консультації 246 особам. Також протягом звітного періоду відбулись консультування громадян у бюро правової допомоги.
В області  продовжує діяти  Юридична студентська клініка, створена на базі юридичного факультету ДВНЗ „Ужгородський національний університет”, яка надає безоплатні юридичні консультацій для малозабезпечених та соціально незахищених верств населення.
Відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації  21.02.2008 р.  № 95 „Про заходи облдержадміністрації щодо виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 2008 року „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” у друкованих засобах масової інформації області систематично подається інформація  населенню прографіки прийомів громадян, проведення прямих телефонних ліній, про прийняті заходи з вирішення питань заявників  (410 публікацій). У тематичних рубриках „Звернення”, „Важливо”, „З перших уст”, „З офіційного”, „Актуально” „До відома громадян”, „Вирішення проблеми”, „Соціальний захист”, „Допомога”, „Круглий стіл”, „Компетентно”, „На контролі”, „Процес пішов”, „Зверніть увагу”, „Гаряча тема” оперативно оприлюднюється інформація про діяльність органів виконавчої влади, результати прийомів громадян керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, подаються роз’яснення актуальних питань, змін до чинного законодавства тощо (350 публікацій).
З метою широкого інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади протягом 2018 року проведено понад 60 брифінгів та прес-конференції керівників структурних підрозділів.

У березні на регіональних телеканалах Суспільного телебачення стартував щомісячний прямоефірний проект „Звіти наживо”, де посадовці органів виконавчої влади та місцевого самоврядування звітують про роботу своїх підрозділів як про досягнення, так і про помилки. Вже з першого випуску програми громадськість активно долучалася до підготовки програми та обговорення в студії. Під час трансляції наживо працювали прямі телефонні лінії. На телеканалі Закарпатської філії ПАТ НСТУ „UA: Закарпаття” також транслювалася програма „Звіти наживо”, в якій взяли участь впливові люди Закарпаття.
Актуальні теми, що порушують у своїх зверненнях телеглядачі, висвітлюють і телеканали „Даніо” 21 канал”, „Мукачево„М-студіо”, ТРК „Виноградів”, та ТРК „Хуст” (60 ефірів).
Інформація щодо прийому громадян та реагування на їх звернення  постійно розміщується на офіційному веб-порталі облдержадміністрації carpathia.gov.ua (120 матеріалів).
Інформаційні повідомлення цієї тематики розміщуються  також на веб-сайтах zak-kor.net, transkarpatia.net, zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua, ua-reporter.com, goloskarpat.info, karpatnews.in.ua тощо.
Облдержадміністрацією продовжується робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 та інших нормативно-правових документів з питань роботи зі зверненнями громадян.
 

Остання зміна сторінки: 07-02-2019 17:00

Дивіться також