Регуляторна діяльність

Обов'язки по здійсненню державної регуляторної політики ОДА покладено на департамент економічного розвитку і торгівлі (відділ регуляторної і цінової політики). Контактний телефон 0312617458


Інформація про здійснення в області державної регуляторної політики у 2018 році

З метою впровадження норм Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі – Закон)  облдержадміністрацією, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування впродовж 2018 року вживалися дієві заходи щодо забезпечення прозорості процедури прийняття регуляторних актів, здійснення планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, інформаційної підтримки реалізації державної регуляторної політики, дотримання норм і процедур при її здійсненні.
Відповідно до статті 7  Закону  в установленому порядку та у визначений термін облдержадміністрацією, райдержадміністраціями, міськвиконкомами та об’єднаними територіальними громадами затверджуються та оприлюднюються плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів (план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Чопської міської ради та її виконавчого комітету на 2018 рік затверджено рішенням від 20.12.2017 № 14) та плани – графіки відстежень їх результативності розміщуються на власних веб-сайтах і в місцевих засобах масової інформації.
Протягом 2018 року два рази вносились зміни до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації.
Для визначення досягнення цілей регуляторних актів та прийняття рішень щодо їх подальшої дії регуляторними органами області здійснюються заходи з відстеження результативності цих актів. Відповідно до плану – графіку проведення заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів облдержадміністрації структурними підрозділами було проведено повторне відстеження 2-х регуляторних актів, а саме: наказу „Про затвердження цін на роботи (послуги), що виконуються Державним архівом Закарпатської області” та розпорядження голови облдержадміністрації „Про державне регулювання цін на продукцію громадського харчування у навчальних закладах”. 
Згідно наданих інформацій міськвиконкомами протягом минулого року було проведено 47 заходів з відстеження результативності регуляторних актів, з яких: базових – 31, повторних – 8 та періодичних – 8. Об’єднаними територіальними громадами  проведено 14 базових відстежень і органами виконавчої влади – 2. Органами місцевого самоврядування прийнято 31 регуляторний акт та  органами виконавчої влади – 2. 
На виконання вимог статей Закону та принципів державної регуляторної політики забезпечено дотримання визначених процедур розроблення і затвердження регуляторних актів. Всі регуляторні акти систематизовано в реєстрі регуляторних актів з термінами відстеження їх результативності, який протягом року коригувався та оновлювався. На виконання статті 11 Закону в області здійснювався моніторинг та перегляд діючих регуляторних актів на відповідність їх принципам державної регуляторної політики. Так, станом на 1 грудня 2017 року в облдержадміністрації діяло 13 регуляторних актів, внаслідок перегляду їх кількість скоротилась на 61,5 відсотка. Станом на 1 січня 2019 року в облдержадміністрації діє 6 регуляторних актів, розробниками яких є структурні  підрозділи обласної державної адміністрації.
Для подальшого проведення ефективної політики щодо дерегуляції господарської діяльності на місцевому рівні та  приведення їх до вимог чинного законодавства було рекомендовано райдержадміністраціям, міськвиконкомам та об’єднаним територіальним громадам вжити заходів щодо перегляду діючих регуляторних актів стосовно їх скасування або внесення до них змін. Згідно наданих інформацій органами місцевого самоврядування було скасовано 14 регуляторних актів, а до 13 – внесено зміни. 
Протягом 2018 року надавалася методична та консультаційна допомога щодо застосування оновленої Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (М – Тест), а саме: комунальній установі „Управління спільної власності територіальних громад” Закарпатської обласної ради” до проектів рішень обласної ради та департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства облдержадміністрації до проекту розпорядження голови облдержадміністрації „Про внесення змін до Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути). З метою недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів представниками департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації спільно з сектором Державної регуляторної служби у Закарпатській області за участі представників органів місцевого самоврядування проводились виїзні навчальні семінари у Перечинському та Великоберезнянському районах. 
З метою реалізації принципу послідовності й передбачувальності державної регуляторної політики, на підставі пропозицій структурних підрозділів облдержадміністрації 12 грудня 2018 року керівництвом обласної державної адміністрації затверджено План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Закарпатської обласної державної адміністрації на 2019 рік та оприлюднено на офіційному веб-порталі облдержадміністрації у підрозділі „План підготовки регуляторних актів” розділу „Регуляторна політика” Економічного блоку” 12 грудня 2018 року.
З метою неухильного дотримання чинного законодавства України з питань державної регуляторної політики департаментом економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації проведено моніторинг щодо затвердження планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. Зведений план, який сформований за даними райдержадміністрацій, міськвиконкомів та об’єднаних територіальних громад оприлюднено на веб-порталі облдержадміністрації. 
Закарпатська обласна державна адміністрація і на далі продовжуватиме активну роботу, спрямовану на підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів
 

Остання зміна сторінки: 04-02-2019 13:51

Дивіться також