ПАМ'ЯТКА ДЕКЛАРАНТУ

Обласна державна адміністрація нагадує, що 01.01.2019 року розпочнеться черговий етап електронного декларування. 
Звертаємо Вашу увагу також на те, що 07.11.2018 року набрав чинності Закон України „Про електронні довірчі послугиˮ, а Закон України „Про електронний цифровий підписˮ  втратив  чинність. Будь ласка, враховуйте це при отриманні послуг електронного цифрового підпису.
Разом з тим відповідно до пункту 5 розділу VII Закону України „Про електронні довірчі послугиˮ, електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України „Про електронний цифровий підписˮ до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні просимо Вас виконати такі дії:
1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017  „Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 „Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)ˮ доступ до окремих поштових серверів у домені . ru обмежений.
У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку „Мій    профільˮ, натиснути кнопку „Змінити контактні даніˮ, у полі „Новий E-mailˮ вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку „Змінити E-mailˮ.
На нову поштову скриньку надійде лист „Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙˮ. Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку „Мій профільˮ. У полі „E-mailˮ повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.
Ця електронна поштова скринька використовуватиметься для направлення Вам повідомлень про збереження чернеток електронних документів, про подання електронних документів до Реєстру, про зміну електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Реєстрі тощо.
Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.
2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.
    Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: „АЦСКˮ.   
Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: „Я загубив/змінив свій приватний ключˮ. У полі „Поточна електронна адресаˮ вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку „Вислати код для відновленняˮ. На вказану поштову скриньку надійде лист „Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙˮ. Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку „Змінити ЕЦПˮ. Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.
Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: „ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНОˮ.
Якщо при накладенні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.
Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування, чим полегшите собі роботу з Реєстром.
Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі „Декларуванняˮ Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.
У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: (044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:
•    направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
•    у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
•    у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.
 З метою недопущення порушень вимог Закону України „Про запобігання корупції”, просимо вжити необхідних заходів щодо отримання, перевірки наявності електронного цифрового підпису у працівників підпорядкованих  підрозділів, які зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати Е-декларації за минулий рік.


Обласна державна адміністрація інформує, що з 1 січня 2019 року розпочато черговий етап подання суб'єктами декларування до інформаційно-телекомунікаційної системи „Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування” щорічних електронних декларацій за 2018 рік відповідно до Закону України „Про запобігання корупції”( далі –Закон). 
Статтею 3 Закону України „Про запобігання корупції” визначено перелік осіб, які подають декларації.
Відповідно до статті 45 цього Закону особи, зазначені у пункті 1, підпункті „а” пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Особи, зазначені у пункті 1, підпункті „а” пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Особа, яка претендує на зайняття посади, зазначеної у пункті 1, підпункті „а” пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, до призначення або обрання на відповідну посаду подає в установленому цим Законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Упродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію.
У разі притягнення суб’єкта декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання декларації або в разі виявлення у ній недостовірних відомостей суб’єкт декларування зобов’язаний подати відповідну декларацію з достовірними відомостями.
Відповідно до частини 2 статті 49 (Встановлення своєчасності подання декларацій) Закону України „Про запобігання корупції” керівники органів влади та місцевого самоврядування, а також юридичні особи публічного права зобов’язані перевіряти факт подання суб’єктами декларування, які в них працюють (працювали), відповідно до цього Закону декларацій та повідомляти Національне агентство про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному ним порядку.
За несвоєчасне подання декларації без поважних причин, неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані (стаття 52 Закону з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб 1 921 грн. х 50 = 96 050 грн.), подання завідомо недостовірні відомості у декларації у випадку якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму  від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян передбачена адміністративна відповідальність (стаття 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Кримінальна відповідальність передбачена за подання завідомо недостовірні відомості у декларації у випадку якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму  понад 250 прожиткових мінімумів           для працездатних осіб або умисне неподання декларації (стаття 366-1 Кримінального Кодексу України).
Одночасно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 3 статті 84 Закону України „Про державну службу” однією з підстав для припинення державної служби є набрання законної сили рішенням суду щодо державного службовця до адміністративної відповідальності за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення. 
З метою завчасної підготовки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та інших суб’єктів декларування до подання електронних документів, зменшення навантаження на програмно-апаратні ресурси ІТС Реєстр під час проведення чергового етапу електронного декларування, забезпечення належного рівня знань антикорупційного законодавства, своєчасного подання електронних декларацій, недопущення скоєння корупційних правопорушень просимо провести роботу з інформування суб’єктів декларування щодо проведення чергового етапу електронного декларування.
У кожному підрозділі визначити відповідальну особу за здійсненням контролю щодо своєчасного подання декларацій.
Звертаємо увагу на те, що в останні дні березня 2019 року у зв’язку з великим навантаженням на систему, можуть виникати технічні збої у роботі веб-сайту НАЗК.
Виходячи з вищенаведеного просимо не затягувати з поданням електронних декларацій, а по мірі можливості подавати їх протягом січня-березня цього року.
Одночасно наголошуємо на персональній відповідальності керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій за дотриманням вимог антикорупційного законодавства щодо своєчасного подання декларацій.
 

Остання зміна сторінки: 14-01-2019 13:21